Briljante pageturner!

Leonie 21 oktober 2020
Dit is het tweede boek van Elizabeth Day dat ik lees. Het eerste boek ‘ Het feest’ vond ik erg goed, dit boek ‘ Schaduwstad’ vond ik briljant! Hoofdpersoon in het boek is de ‘selfmade miljonair’ Sir Howard Pink. Eigenaar van een kledingketen, getrouwd met Claudia en woonachtig in Londen (Chateau Pink noemt assistent Rupert het huis). Howard begaat een ‘ vreselijke daad’, waardoor zijn leven emotioneel op zijn kop komt te staan. Hij ontmoet als gevolg van hiervan Beatrice, Esme en Carol. In het boek wisselen de perspectieven zich af, wat het boek heel levendig maakt en ook zorgt voor onverwachte plotwendingen. Ook de achtergrond van Carol, Beatrice en Esme krijgen aandacht, waardoor je begrip voor het hoe en waarom van hun handelen groter wordt. Het boek leest als een trein, maar het liefste lees je langzaam omdat de manier van schrijven, de woordkeus en zinsopbouw zo fijn zijn. Ik vind het knap dat Day de losse eindjes zo kundig vast weet te knopen! Jammer dat ik het uit heb, wat een topboek! Vijf sterren (had ik er zes kunnen geven, waren het er zeker meer geweest!)

Meer recensies van Leonie