Lekker ongecompliceerd lezen

Leonie 18 september 2020
"Een warm nest" is de opvolger van het in 2019 verschenen debuut ‘De ideale man’. Mathilde Hoekstra schreef met dit tweede deel (wat naar verluidt een vijfdelige serie zal worden) een lekkere pageturner. Vlot geschreven vertelt ze over de onlangs gescheiden Evelien die nu dan toch echt op zichzelf gaat wonen. Ex Taeke, (een man die in dit deel een beetje mijn hart heeft gestolen) en dochters Lieve & Keet passen zich aan. Evelien’s nieuwe liefde Kees (kennen we uit deel 1) verovert opnieuw haar hart. Ze gaan zelfs samenwonen. De worsteling van Evelien met haar nieuwe gezinssituatie, het opnieuw ontdekken van de liefde en de vriendschappelijke band die ze met Taeke heeft zorgen voor drama, verdriet en geluk. In de eerste zin in haar boek stelt Evelien zich voor en zegt ze dat ze over anderhalf jaar weduwe is... Tijdens het lezen vergat ik dat raar genoeg, waardoor het uiteindelijk onverwachts gebeurde.

Boek is een aanrader als je houdt van soaps en ongecompliceerd lezen! Ik geef het boek 3 sterren.

Meer recensies van Leonie