Spannend!

Leonie 25 augustus 2019
Vier collega’s van een investeringsbank uit New York City ontmoeten elkaar op een vroege zaterdagmorgen in een grotendeels leegstaand kantoorgebouw in The Bronx. Zij ontvingen van de afdeling Personeelszaken een uitnodiging voor een bijeenkomst, waarbij weigeren geen optie was. Aangezien het uitdelen van de bonussen voor aankomende week op de agenda staat, zijn de vier collega’s met tegenzin aanwezig. Vincent is de teamleider, en Sam, Jules en Sylvie medewerkers van het successvolle team van een investeringsbank. De ‘bijeenkomst’ blijkt een Escaperoom te zijn. Voor de vier hoofdpersonen een ervaring als nooit tevoren. De meedogenloze wereld van Investmentbanking waarin werknemers lange dagen maken, collegialiteit ver te zoeken is en er continu aan stoelpoten wordt gezaagd is de wereld waarin de hoofdpersonen zich begeven.

Het boek wordt vanuit twee invalshoeken verteld. De eerste is vanuit de escaperoom zelf, waarbij je volgt wat er allemaal gebeurt, de tweede invalshoek is die van de sympathieke collega Sara Hall. Deze afwisseling zorgt voor vaart in het verhaal. Een onthulling in de escaperoom leidt steeds tot nieuwe ontwikkelingen in het volgende hoofdstuk over Sara Hall. Op deze manier word je als lezer langzaam maar zeker wijzer, en los je ‘het mysterie’ op.

Het boek leest als een trein, de schrijfstijl is intelligent en vlot. Deze thriller zit goed in elkaar! Ik geef dit boek 4 sterren. De Escaperoom is geschreven door de Australische Megan Goldin.

Meer recensies van Leonie