Nesser schrijft zo goed en levend!

⭐⭐⭐⭐⭐ Een heel ander verhaal, Håkan Nesser.
Dit is het twee deel van de inspecteur Barbarotti-reeks. De delen zijn echter heel makkelijk los van elkaar te lezen.
Het boek begint met een brief/dagboek fragment. Daarin vertelt de schrijver over zijn zomervakantie van 5 jaar geleden. Daar ontmoette hij in Frankrijk 5 andere Zweden en zij trokken een paar weken met elkaar op. De onderlinge relaties van de groep komen onder druk te staan nadat er iets vreselijks is gebeurd. Deze fragmenten komen met enige regelmaat terug en zo lees je wat er in die vakantie is gebeurd. In het nu ontvangt ook Barbarotti een brief, net nu hij op het punt staat op vakantie te gaan met zijn liefde Marianne. In de zeer korte brief staat dat de afzender ene Erik Bergman zal gaan doden. Barbarotti neemt de brief niet serieus. Dat had hij beter wel kunnen doen. Zo volgen er nog een aantal aankondigingen. Barbarotti en zijn team hebben echt geen enkel idee wie de brievenschrijver is en ook het vinden van de (toekomstige) slachtoffers gaat moeizaam. Dit alles speelt zich af in tijdens een paar lome zomerweken in Zweden. Nesser schrijft zo goed en levend. Ook de personages geeft hij op een leuke manier vorm. Ik vind zijn boeken heerlijk om te lezen. Zoals ik al aangaf kun je de reeks makkelijk los lezen. Ik heb eerst deel 3 gelezen, daarna deel 1 en deel 2, en ga nu deel 4 lezen!

Meer recensies van Letterslezen (Suzanna)