Fijn boek om te lezen, goed verhaal

In het nawoord omschrijft Sara Strömberg haar debuut als ‘roman’. Ik heb het zelf als een mooie Scandinavische thriller gelezen.

In Sluw maak je kennis met Vera Bergström, ongeveer 55 jaar oud, tot haar ongenoegen werkzaam als onderwijsassistent nadat ze na een lange carrière als verslaggever is ontslagen.

“ Ik schrijf tegenwoordig alleen nog maar voor mensen die niet willen lezen en lees alleen nog maar teksten van mensen die niet willen schrijven.”

Wanneer er een vrij onbekende bewoonster van het afgelegen plaatsje vermoord wordt aangetroffen, stroomt het bloed waar het niet gaan kan en besluit Vera voor de plaatselijke krant een artikel te gaan schrijven over wie het slachtoffer nou eigenlijk was.

Door dat onderzoek duik je als lezer soms even terug in de tijd, en je leert een aantal bewoners van het dorp kennen.

Het verhaal wordt boeiend geschreven en ik vind de personages interessant.

Inmiddels zijn er van deze serie 3 delen (nog niet vertaald naar het Nederlands).

Meer recensies van Letterslezen (Suzanna)