Moordenaar leest als een trein!

3 jaar nadat Kate Linville in haar geboorteplaats Scarborough was nav de brute moord op haar vader keert ze terug om het ouderlijk huis te verkopen.⁣

De dochter van het gezin van de B&B waar Kate logeert, Amelie, raakt vermist en Kate, rechercheur bij Schotland Yard, kan het niet laten een eigen onderzoek te beginnen.⁣

Ondertussen wordt bij Scarborough ook het lijk gevonden van een ander 14 jarig meisje die al een jaar vermist was. Hoofdinspecteur Caleb Hale heeft de leiding over dit onderzoek en onderzoekt de vermissing van Amelie.⁣

Het duurt natuurlijk niet lang voor Kate en Caleb’s wegen elkaar weer kruisen! Caleb wil nog steeds graag dat Kate bij hem komt werken. En nu de normaal zo eenzame en gesloten Kate en partner heeft gevonden in Scarborough kan ze serieus nadenken of ze hier blijft over terugkeert naar Londen. ⁣
Maar de zoektocht naar de ‘High Moor Killer’ zet alle eventuele plannen op een laag pitje, want gevreesd wordt dat het om een seriemoordenaar gaat en dat er meisjes in gevaar zijn. ⁣
Wie is de High Moor Killer en waar zijn de vermiste meisjes?⁣

Moordenaar leest als een trein. Vlot geschreven, mooie plot wendingen, en ik vind de personages ook leuk. Kate die persoonlijk probeert te groeien, Caleb die zo zijn best doen als rechercheur en ondertussen struggelt met zijn alcoholisme.⁣
De personages eromheen. ⁣
Leugenaar vond ik ook al erg goed, moordenaar is een hele mooie opvolger. ⁣
Wanneer komt deel 3?⁣

Meer recensies van Letterslezen (Suzanna)