Vol cliches

Lilian 04 maart 2022
Ruby Mütze is hoognodig toe aan vakantie en vertrekt voor tweeënhalve maand naar het ski-resort van haar ouders in Zwitserland. Hoewel ze zelf gekozen heeft voor een druk leven als hotelmanager in Frankrijk bevalt het leven in Zwitserland haar ook goed. Helemaal wanneer ze de knappe ski-instructeur Wolf leert kennen.
Hoewel Ruby niet van plan is om verliefd te worden, valt zij toch als een blok voor Wolf. En dan is het afwachten of dit alleen een vakantieliefde zal worden, of dat het hen beide lukt om zich open te stellen voor elkaar.

Blaffende wolven bijten niet is een feelgood pur sang. De omgeving is romantisch, de situaties voorspelbaar en de romantiek zit in de lucht. Olivia Hill heeft in een minimale hoeveelheid bladzijden een vlot en leuk verhaal neergezet. Het zit bomvol clichés, hoewel dat te verwachten is binnen dit genre. Opvallend is dat er wel romantiek is, maar er geen sprake is van romantische scènes. In verband met eerder werk van Hill had ik dit wel verwacht, maar het had eerder overdaad geweest dan passend. Een goede keuze dus! Het boek is hierdoor ook geschikt voor een breed publiek.

De cover van het boek past goed bij het verhaal. De verwijzingen naar Roodkapje en de wolf komen op een originele en humoristische manier terug. Blaffende wolven bijten niet is een heerlijk tussendoortje waarmee je je even tussen de Zwitserse bergen bevindt.

Daarom een nette 3 sterren voor dit korte verhaal.

Meer recensies van Lilian