Thriller met potentie

Lilian 04 maart 2022
Wanneer je na 2 jaar geen contact een uitnodiging krijgt van je voormalig beste vriendin om haar verjaardag te vieren in Botswana, zou jij dan gaan?
Grace, Hannah en Alice besluiten op de uitnodiging van Felicity in te gaan, in de hoop dat de vriendschap weer gelijmd wordt. Maar wat ze niet weten is dat ze helemaal niet uitgenodigd zijn voor een verjaardagsfeestje en wanneer de eerste dode valt komen er steeds meer geheimen aan het licht…

De flaptekst van het resort sprak mij direct aan. Het klinkt spannend en duister, waar ik altijd erg enthousiast van word.

Je leest het verhaal vanuit de perspectieven van Hannah, Alice en Grace. Grace is de enige persoon waarbij je vanuit het ik-perspectief leest. Hoewel de namen boven de verschillende passages staan is het niet altijd herkenbaar vanuit welk personages je aan het lezen bent. Even terug bladeren lost dit probleem op maar is niet altijd prettig.

Je leert de personages wel goed kennen door de wisselende perspectieven. De dames zijn echter redelijk naïef, waardoor je weet dat er problemen gaan ontstaan.

Omdat je in eerste instantie niet weet waarom de vriendinnen elkaar 2 jaar niet hebben gesproken, zijn er in het begin veel vragen. Deze worden beantwoord in het tweede deel, waarin je alles leest over de specifieke gebeurtenissen in het verleden.

Het resort is zeker in het begin best spannend. Richting het plot zak de spanning echter in en bij de ontknoping had ik echt een ‘is dit het nou’-gevoel. Erg jammer, want het Resort heeft zeker potentie om een spannende thriller te zijn. Door de rommelige opzet met de wisselende perspectieven en het einde dat een stuk spannender had gekund, heb ik minder plezier beleefd aan het lezen dan ik had gehoopt. Echter, het is een origineel verhaal met goede thriller-elementen. Dit zorgt ervoor dat ik wel graag wilde doorlezen. Ik denk dat dit boek zeker toegankelijk is voor de minder ervaren thrillerlezer of personen die niet van heel spannende verhalen houden.

Ik wil uitgeverij HarperCollins heel erg bedanken voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van Lilian