Prima verhaal

Lilian 13 maart 2022
Nadat de familie Van Foreest de zaken op orde lijkt te hebben, komen er toch weer een hoop problemen op hun pad.

In 2018 schreef Linda Jansma In naam van de vader, en Verlos ons van het kwade is hier het vervolg op. Er is echter aan het begin van het boek een synopsis en gedurende het verhaal zijn er genoeg terugblikken en verklaringen waardoor het verhaal goed te volgen is zonder deel 1 te lezen.

Ik zou Verlos ons van het kwade omschrijven als een dramatische actiethriller. Het begin lijkt een roman; er zijn onderling veel geheimen waardoor je geprikkeld wordt om door te lezen. Affaires, verborgen lijken, vermiste mensen, de familie Van Foreest trekt veel drama aan. Richting het einde wordt het verhaal erg spannend omdat alle geheimen worden ontrafeld en er een aantal plottwists komen. De actie gaat snel, waardoor je het boek niet meer aan de kant kunt leggen.

Hoewel op de flap vooral over de verhaallijn van Naomi wordt gesproken, kwam deze voor mij minder goed uit de verf. De andere verhaallijnen lijken meer aandacht te krijgen en beter uitgewerkt te zijn. Dit zorgt ervoor dat Naomi weinig toevoegt aan het verhaal.

Verlos ons van het kwade komt wat langzaam op gang maar het einde maakt dit zeker goed. Er is een hoop drama welke weer voor een hoop actie zorgt, maar tegelijk ook een ongeloofwaardig tintje geeft. Desondanks heb ik dit verhaal heel snel uitgelezen, je wilt toch erg graag weten hoe het precies zit en hoe het afloopt. Het is een prima thriller met zowel actie als drama. Zeker aan aanrader als je de andere boeken van Jansma ook leuk vindt of wanneer je houdt van thrillers zonder veel moord en doodslag en wat meer actie.

Meer recensies van Lilian