Spannend tot de laatste bladzijde

Lilian 04 maart 2022
Kayleigh keert na 20 jaar terug naar haar geboortedorp Berkendijk nadat zij uit het leger is gestapt na een traumatische ervaring. Jaren geleden is zij het dorp ontvlucht om niet met het verlies van haar zusje te dealen. Maar door zelf weg te rennen heeft zij een hoop mensen achter gelaten en niet iedereen is daar even blij mee.
De laatste tijd is het onrustig in Berkendijk en hebben een aantal inwoners een burgerwacht opgezet. Nadat Kayleigh een lijk vindt in een meertje gaat zij ook bij de burgerwacht. Dit lijk is echter niet het laatste lijk dat gevonden zal worden, en zal het Kayleigh lukken om zelf uit de handen van deze moordenaar te blijven?

De burgerwacht is een zeer spannende Nederlandse thriller. Hoewel de gebeurtenissen enigszins voorspelbaar zijn, is het Ellen Lina gelukt om het spannend te houden tot het einde.

We leren Kayleigh erg goed kennen, en zij is ook een leuk personage. Het is in het begin niet helemaal duidelijk wat zij in het leger heeft meegemaakt, maar zodra dit bekend wordt voel je alleen maar meer compassie.
De rest van de personages blijven redelijk oppervlakkig, wat bijdraagt aan het zoeken naar de moordenaar. Zou je de personages beter leren kennen dan zou je vermoedelijk nog sneller weten wie de moordenaar is.

De schrijfstijl is heel vlot en leest prettig. Er is een goede afwisseling tussen omschrijvingen, gedachten en dialogen. Daarnaast lees je tussendoor stukken vanuit de moordenaar waardoor je zelf goed kunt mee puzzelen.

Zelf heb ik het boek mega snel uitgelezen. Hoewel ik snel door had wie de moordenaar zou kunnen zijn, blijft het spannend tot op de laatste bladzijde. Ik ben dan ook heel enthousiast over dit boek en kan het zeker aanraden!

Meer recensies van Lilian