Spannend!

Lilian 03 juli 2020
Gisteren sloeg ik dit boek met een opgeluchte zucht dicht. Het was toch allemaal nog goed gekomen..
De Uitweg is een avonturenroman, maar ik zou het bijna een thriller noemen.

Een groep vrienden gaat op een ontspanningsweek naar het eiland Lanzarote. Hun vijf peuters brengen ze zonder bedenkingen onder bij hun vaste oppas in Nederland. De uitgerangeerde antropoloog en zelfbenoemd coach Chris is hun gastheer tijdens de week. Zijn vrouw vertrekt voor een belangrijke lezing naar Leipzig, maar raakt ter plekke verstrikt in een net van corrupte oud-collega’s. Ondertussen krijgt de groep een verontrustend bericht van de kinderoppas. Wanneer ze ook nog eens op bizarre wijze geïsoleerd raken van de buitenwereld, is de verwarring compleet. Het wordt langzaam maar zeker duidelijk dat iedereen fysiek of mentaal op zoek is naar de uitweg...

Ilona weet op geweldige wijze het ene na het andere raadsel te creëeren. Menig maal heb ik me licht gefrustreerd afgevraagd wat voor geheimen iedereen had, en wat er toch allemaal aan de hand was.
Tot op de laatste pagina blijven de vraagtekens en vermoedens bestaan.

Al met al dus een boek wat mij echt in z’n greep heeft gehouden! Echt een aanrader als je een spannend boek zoekt, maar ook weer niet te spannend!

Meer recensies van Lilian