Ik ben verliefd! Sinds ik eind oktober het eerste deel van de ‘Happiness’- serie las, Het dorpje
Happiness, ben ik gek op het dorpje, de dorpsbewoners en Willow & Andrew. In dat verhaal leerden
we Willows beste vriendin, de gevatte Ruby Marlowe kennen en de ongelooflijk sexy Jacob
Harrington, Andrews grote broer. Ik maakte een vreugdesprong toen ik ‘eindelijk’ het boek in de
brievenbus vond.
Allereerst is ook hier weer de cover een absoluut beeldschoon plaatje. Daarnaast kreeg ik bij dit boek
een nostalgisch ansichtkaart cadeau. In het vorige boek zat een beeldige boekenlegger verstopt. Voor
mij als bloemenleek lijken het bloedrode kerststerren, die de aandacht trekken. Een besneeuwd
dorpje met rokende schoorsteen maken de afbeelding af.

Vanaf het eerste moment dat ik weer in Happiness beland, wil ik spontaan ernaartoe verhuizen. Onze
heldin heeft datzelfde idee sinds ze een paar maanden geleden daar haar beste vriendin Willow
opzocht. Ze had toen een gevoel van thuiskomen en was stapelverliefd geworden op het dorp.
Hoeveel droeg haar ‘threenightstand’ met de bijna twee meter lange Jacob daaraan bij, vraag ik me
af. Echter, al snel wordt ons duidelijk dat, hoewel Ruby enorm heeft genoten van haar korte liaison
met Jacob, ze dit absoluut niet wil herhalen.

‘Ze had totaal geen interesse in een relatie – niet met hem, maar ook niet met iemand anders. Niet meer.’ Pag.7

Wat heeft het sneeuwvlokje om haar hals daarmee te maken en de onbekende Harry?
Het verhaal begint al goed als de nieuwe winkel van Willow is onderstroomd en ze daarom tijdelijk
een winkelpand met een kunstenaar moet delen. De kunstenaar in kwestie blijkt Jacob te zijn. Ruby
vermoedt dat ze met opzet is gekoppeld aan Jacob door de in romantiek gelovende eigenaars van het
kasteel. Maar goed, een paar weken samenwerken met Jacob moet lukken zonder dat ze hem het
bed in sleurt. Maar vanaf het begin blijkt het erg moeilijk haar handen van hem af te houden. Jacob is
knap, charmant en gewoon lief. Hij heeft een opgewekte houding en maakt Ruby steeds weer aan
het lachen. Ik ben voor hem gevallen.

Waar ik in Het dorpje Happiness in het begin toch even moest wennen aan Willow en haar enorme
naïviteit, sluit ik Ruby meteen in mijn hart. De dialogen met Jacob zijn sexy, ondeugend en
tegelijkertijd humoristisch en vertederend. In tegenstelling tot het eerste deel vond ik dat Het geschenk
van Happiness echt om Ruby en Jacob draaide en minder om het dorp. Natuurlijk komen de
dorpsbewoners er in voor, vooral de niet zo verlegen Julia van het postkantoor, maar de focus ligt op
deze twee mensen die duidelijk om elkaar geven, maar bang zijn om er in te geloven. Vooral Ruby. Ze
durft al twaalf jaar niet meer te dromen van een ‘En ze leefden nog lang en gelukkig.’ Haar ervaring
leert dat geluk niet lang duurt en mensen je verlaten.

Waar Jacob in het begin nog even aarzelt, beseft hij al heel gauw dat hij Ruby wil. Niet voor even,
maar voor altijd. Maar hoe overtuigt hij Ruby daarvan? Het geschenk van Happiness is volwassener
en gaat dieper in op de relatie dan Het dorpje Happiness. Het verhaal van Willow en Andrew is
schattig, het verhaal van Ruby en Jacob is veel sensueler en seksueler. Ik was erg blij dat Willow en
Andrew in dit verhaal een vervolg kregen. Ik baal enorm dat de ‘Happiness’-serie met deze twee
boeken ophoudt. Ik wil meer! Gelukkig kunnen we in mei 2021 een nieuwe serie bij Uitgeverij Zomer
& Keuning verwachten van Holly Martin.

De auteur stelt mij zeker niet teleur met dit vervolg. Het is altijd afwachten of een auteur het succes van
het eerste deel kan evenaren, laat staan overtreffen. Met dit geslaagde boek bewijst Holly Martin dat ze
geen eendagsvlinder is. Een mooie vier sterren voor dit verhaal, dat ook nu weer een brede glimlach
op mijn gezicht toverde. Je vergeet al je zorgen en je waant je weer in Happiness.

Reacties op: Because I'm Happy...

Het geschenk van Happiness - Holly Martin