De start van een nieuwe serie?

Linda 13 juni 2023
Na een heerlijke serie van 7 spannende thrillers met Luc Callanach en Ava Turner in de hoofdrol, heeft de schrijfster nu gekozen voor een standalone met de Amerikaanse forensisch profielschetser, Connie Woolwine, in de hoofdrol. Zij komt het team Moordzaken assisteren om een zaak in Edinburgh, Schotland, op te lossen. Ze gaat samen werken met Baarda, een inspecteur die overkomt uit Londen.

De lezers hebben al eerder met Connie kennis gemaakt in de zevende thriller Perfecte Wraak in de Luc Callanach en Ava Turner-serie. Ook de patholoog Aisla Lambert en commissaris Overbeck komen voor in deze standalone.

De proloog is een beetje mysterieus en roept gelijk vragen op.

De hoofdstukken wisselen zich af tussen een geesteszieke dader met een bepaald syndroom, die heel goed voorbereid te werk gaat en een flink aantal ontvoeringen en een moord waar de rechercheurs zich op stuk bijten. De tijd begint te dringen. Connie blijkt onmisbaar te zijn in het onderzoek, het profiel dat zij opstelt wordt naar het einde toe steeds gedetailleerder.

De schrijfster slaagt er wederom in om de lezer mee te laten genieten van alle gruwelijkheden, je kunt de laatste honderd bladzijden echt niet meer stoppen met lezen!

Ik hoop eigenlijk toch op een vervolg op deze standalone, ik zou Connie Woolwine en vooral inspecteur Baarda nog wel iets beter willen leren kennen.

Hartelijk dank aan Ambo Anthos en Helen Fields dat een aantal van haar trouwe fans na een online interview deze standalone vooruit mochten lezen!

Meer recensies van Linda