Wat een top thriller!

Linda 01 februari 2024
Genomineerd in de longlist van de Hebban Thrillerprijs 2024! Wat een spannende thriller!
Je maakt kennis met Sasja Winters, een thrillerschrijfster die veel succes heeft gehad haar thrillerreeks “De Maasstadmoorden” maar door druk van de uitgever, sociale media en alle aandacht lukt het haar niet om het laatste deel van deze serie te schrijven.
Privé gaat het haar ook niet voor de wind, ze is gescheiden, woont in een chalet terwijl haar man bezig is een nieuw gezin te starten. Opeens staat dan de politie voor de deur dat er een moord op een jonge vrouw is gepleegd, die verdacht veel lijkt op de eerste moord uit haar thrillerreeks.
Rechercheurs Martin en Jolanda staan echt voor raadsels als de een na de andere moord wordt gepleegd zoals deze worden beschreven in de thrillerreeks. Hoe kunnen zij deze moorden voor zijn?
Als lezer leef je mee met hun onderzoeken en ga je mee in hun verklaringen voor de verschillende verdachten. De schrijfster heeft mij uiteindelijk toch verrast met de dader!
Het lijkt wel of je niet kunt stoppen met lezen omdat de afwisseling tussen de hoofdpersonen in de hoofdstukken zelf aaneengesloten zijn. De schrijfster gebruikt ook veel humor doordat Sasja verschillende bijnamen aan personen geeft.
Bijzonder hoe de schrijfster zelf haar persoonlijke situatie in het boek zelf heeft verwerkt. In het nawoord licht ze dit toe en verklaart ze de bijzondere kaft van deze mooie thriller.

Meer recensies van Linda