Wordt haar eigen onderzoek haar fataal?

Linda 14 september 2023
Een eerste kennismaking met deze schrijfster en ik moet eerlijk toegeven dat ze mij heel aardig verrast heeft. Vanaf het eerste spannende hoofdstuk start de zoektocht!

Je maakt kennis met Julia, een jonge, slimme vrouw die zakelijk en privé nogal de nodige issues dient op te lossen. Ze is financieel manager bij een klein biomedisch bedrijf. Omdat de schrijfster vroeger in deze branche heeft gewerkt worden de werkzaamheden en samenwerkingen met andere bedrijven goed en duidelijk uitgelegd zonder dat het saai wordt.

Julia is gescheiden en ze deelt de zorg van haar 8-jarige zoontje Noah met haar ex-man Dean.

In korte tijd gebeuren er een aantal opmerkelijke gebeurtenissen die eigenlijk geen toeval meer kunnen zijn, zowel zakelijk als privé drijven ze Julia in het nauw. Ze is zeer zelfstandig en omdat ze nog niet zo lang werkt bij haar huidige werkgever wil ze eerst haar bevindingen onderzoeken voordat ze dit meldt aan haar werkgever. Ook de personen die privé dicht bij haar staan zouden zo maar opeens verdacht kunnen zijn. En hebben deze gebeurtenissen misschien iets te maken met niet zo netjes gedrag uit haar jeugd?

Een hele fijne thriller om te lezen, door de korte hoofdstukken nodigt het uit om steeds een hoofdstuk extra te lezen. Het leest een beetje als een serie- of filmscript, je ziet het voor je ogen gebeuren. De opbouw naar de ontknoping is goed, je kunt steeds meer verdachte personen afstrepen. Ik ben heel benieuwd naar een volgende thriller van deze schrijfster!

Meer recensies van Linda