Niet weg te leggen

Linda82 13 maart 2022
Julia Menken, gedragsdeskundige bij de landelijke eenheid, is verdiept in een coldcase als ze wordt benaderd door haar baas om zich te richten op een andere zaak.
In Arnhem is het verminkte lichaam gevonden van een jongen. En er is voor deze zaak speciaal nar Julia gevraagd door de officier van justitie.
Kan Julia haar gevoelens uitschakelen en ervoor zorgen dat de moordenaar wordt gepakt voordat er meer slachtoffers vallen?

Voordat ik begon in het boek heb ik eerst even genoten van de cover. Mooie kleursamenstelling en een intrigerend stukje stof dat aan een tak hangt.

Zodra je aan het boek begint word je het verhaal ingezogen. Je maakt Kennis met Julia en gaat met haar mee naar Arnhem om her rechercheteam te ondersteunen in hun zoektocht naar de moordenaar van Brian, de vermoorde jongen. Je voelt met Julia mee als er sceptisch over haar inzichten wordt gesproken.
Naast Julia als gedragsdeskundige, maak je in het boek ook kennis met Julia die worstelt met

De personages zijn goed uitgewerkt. Ze zijn heel realistisch neergezet en je voelt echt met ze mee.

Het boek is vlot geschreven en leest heel realistisch. Ik kon niet anders dan door blijven lezen totdat het boek uit was.

“Het pruttelende koffieapparaat dat verspreidde een knusse geur, de geur van veilig zijn en behaaglijk bij elkaar zitten.”

Het verhaal zit goed in elkaar. Er is continue spanning aanwezig. Er wordt niet te veel weg gegeven zodat voor mij echt tot het einde onduidelijk was welke kant het op zou gaan. Met tranen in mijn ogen heb ik het einde zitten lezen. Het boek heeft een verrassende en tragische ontknoping.

Ik ga zeker de twee vervolg delen van deze serie lezen om erachter te komen hoe het verder gaat met Julia. Ik heb genoten van dit boek.

Meer recensies van Linda82