4.5 ster voor Zjuta 1

Liz DivaBooks 07 april 2023
In Bevangen door Haat maken we kennis met de Nederlandse Josephine die met haar familie en kersverse verloofde Frederick in Dubai zijn.
Helaas voor Josephine, ze is nogal chaotisch en kan een beetje klunzig zijn. Nu wil het geval dat ze al uitgecheckt zijn uit het hotel, maar mogelijk haar verlovingsring nog in de slaapkamer ligt.

Josephine besluit om zonder haar sleutel de hotelkamer toch te betreden, maar haar kamer blijkt een nieuwe gast te hebben.
Wanneer ze een heel gevaarlijk gesprek opvangt, is ze haar leven niet zeker. Een aanslag horen qua plannen en voornemen is niet niks.

Ontkomen doet ze helaas niet, hoe slim ze ook probeert te zijn, Innokentiy krijgt de opdracht haar te elimineren.
Wat blijkt, hij is de beste sluipmoordenaar van de Russische geheime dienst en schuwt niet om te doden of martelen voor antwoorden.

Inno moet deze chaotische vrouw vangen en omleggen om zijn echte missie te kunnen beginnen. Het elimineren van de Sjeik. Maar deze vrouw, zo krachtig en mooi weet zijn lust op te roepen en ook andere dingen waarvan hij niet wist dat het bestaat.

Kunnen Inno en Josephine gelukkig zijn, of wordt hun ongewone relatie hen fataal?
de rest van de Zjuta trilogie gaat dit uitwijzen.

De schrijfstijl van Julia James vond ik erg prettig. Ze wisselt tussen het perspectief van Innokentiy (Inno) en Josephine waardoor je van allebei de personages een beter beeld krijgt. Inno is wel wat meer gesloten, maar zijn daden spreken voor zich. Dat hij moreel grijs is staat buiten kijf.

Josephine is een echte Hollandse dame, maar wel de kluns van de familie. Door deze eigenschap is ze lekker makkelijk om in te leven want ze maakt “fouten” die elk mens kan overkomen. Haar denkwijze kon ik me ook goed in vinden, zeker omdat ze in de knoop zit met zichzelf en al die tegenstrijdige emoties en gevoelens.

Ik ben erg benieuwd naar de rest van de trilogie en zal deze zeker snel lezen.

Lang Verhaal Kort
Een Dark romance van Julia James haar hand waar de Russische sluipmoordenaar een mooie Hollandse vrouw moet uitschakelen. De chemie tussen Inno en Josephine is meteen voelbaar, ook al is de verhouding fout. Hij is immers haar ontvoerder, maar iedereen kan liefde vinden, maar of het goed gaat?1

Meer recensies van Liz DivaBooks