Leuk YA verhaal boordevol magie

Liz DivaBooks 07 april 2023
De Nederlandse Maire gaat voor een semester naar een kostschool in Schotland. Dit heeft ze verdiend door een essay te schrijven en nu ze eindelijk opdeze idyllische school is zou ze niks liever willen dan blijven. Op het vliegveld ontmoet ze een andere Nederlandse, Charlotte.

Al snel kunnen deze twee het vinden, wanneer blijkt dat ze ook samen in een huis zitten op campus bij meneer en mevrouw Barlow.
Phi is Maire haar kamergenoot en het klikt meteen. De uitgesproken gotische dame neemt Maire en Charlotte meteen mee op sleeptouw.

Olivia is een vriendin van Phi en sluit zich aan bij het meiden groepje. Phi en Olivia zitten samen bij een heksen coven die ook magie beoefenen en rituelen uitvoeren. Evalon is de hoge priesteres en bepaald hoe het reilt en zeilt in het coven.

Wanneer er steeds vreemde dingen gebeuren op de campus en ook tijdens de ceremonies worden ze gewaarschuwd dat het lijkt dat de geschiedenis gaat herhalen.

Maire heeft niet heel veel met dit hele “gedoe” en blijft het liefst ver weg van magie en alles wat daarmee te maken heeft.
Maar begrijpen haar nieuwe vriendinnen dit, of zit er meer achter?

Kunnen Phi, Olivia, Charlotte en Maire vriendinnen zijn of is iedereen die bij de coven hoort vervloekt?

Emmy van Ruijven heeft een leuke Young Adult vol magie geschreven over heksen en hun rituelen. Het verhaal wisselt tussen meerdere personages, waaronder voornamelijk Maire en Phi en je leest ook uit het perspectief van Charlotte, Evalon en Olivia. Het is per hoofdstuk aangegeven wie het mee maakt waardoor je makkelijk kan schakelen.

Vloek van vuur en schaduw wist mij meteen te beheksen en mee te voeren naar het mooie Schotland. Stiekem hoop ik terug te keren naar deze coven en natuurlijk de kostschool. Het verhaal is wel helemaal af, maar hoe Emmy het heeft geschreven voelt het een beetje als thuis komen op deze school.

Dat de schotse woorden een gids voor uitspraak hebben is mooi mee genomen, maar ergens denk ik dat het toch moeilijk blijft als je het niet hebt gehoord. Stiekem kijk ik erg uit naar het audio boek om dit te horen want uitspraken vind ik persoonlijk altijd wel een dingetje.

Lang Verhaal Kort

Een spannende Young Adult Fantasy van Nederlandse bodem die je mee neemt naar een kostschool in het prachtige Schotland.
Dit verhaal is vanaf de eerste bladzijde spannend en is boeiend tot de laatste bladzijde.

Meer recensies van Liz DivaBooks