4.5 voor de feelgood koningin Kirsty Ferry

Liz DivaBooks 07 april 2023
Merryn Burton gaat voor het opmaken van een kunst inventarisatie naar het Pencradoc landgoed. Coren en Kit Penhaligon zijn de eigenaren van dit landgoed en alles dat er te vinden is.

Wanneer Merryn en Kit elkaar ontmoeten lijkt het heden en verleden elkaar te overlappen. Schaduwen op Pencradoc nemen een “loopje” met Merryn haar fantasie en Kit krijgt op onverklaarbare wijze steeds vaker ruzie op het landgoed met zijn broer.

Wanneer Merryn en Kit het schilderij van Rose vinden in een verborgen ruimte worden de mysteries groter en besluiten ze verder op onderzoek uit te gaan over wat er precies met Rose is gebeurt. Het briefje dat in haar schilderij zat verstopt werpt een blik op de hele situatie.

Rose is jong gestorven en Zennor is de nieuwe vrouw van Ellory en ze lijkt heel erg op Rose. Maar Ellory was alles behalve een warm persoon. Zennor vond het schilderij van Rose en besloot deze te laten zien aan haar nichtje Alys. Ook zij was meteen gebiologeerd door Rose.

Alys trachtte ernaar haar geheim te ontrafelen, maar hiervoor had ze hulp nodig van de persoon die haar kende toen ze leefde, Jago.

Heden en verleden overlappen elkaar in “Het geheim van Rose”. Kan Merryn samen met Kit Rose haar geheim ontrafelen en daarmee ook het geheim van Pencradoc voor ze verbogen houd?

En zullen de dwalende geesten die op het landgoed leven, goed dan wel kwaad rust vinden?

Kirsty Ferry is voor mij echt de Koningin van de historische feelgood. Ze laat het heden en verleden elkaar overlappen om één groot mysterie te ontrafelen. De ontluikende liefdes en intriges die het verhaal rijk zijn nemen je mee naar het romantische Cornwall en diens geheimen.

De schrijfstijl van Kirsty Ferry vind ik persoonlijk altijd erg fijn want ze weet de lezer meteen mee te nemen in het mysterie en deze spannend en romantisch te houden tot de laatste letter.

Doordat er altijd goed is aangegeven in welke tijd het zich afspeelt kan je makkelijk schakelen tussen de personages maar ook tussen de gebeurtenissen. Het enige jammere is voor mij dat we niet meer tijd hebben doorgebracht in het verleden want Jago en Alys hun romance is niet helemaal verteld en die had ik graag gelezen.

Lang Verhaal Kort

Een heerlijke feelgood waar het verleden en heden samen een groot mysterie oplossen. Rose haar geheim wordt onthuld en liefde zien we ontluiken. Dit boek is echt een Kirsty Ferry omdat alleen zij ze zo kan maken dat je vanaf de eerste tot de laatste letter geboeid blijft.

Meer recensies van Liz DivaBooks