Lekker romantisch in de kou

Liz DivaBooks 07 april 2023
Fleur werkte als junior editor bij een tijdschrift waarbij haar senior editor pronkte met haar geschreven stukken en ideeën. Ze durfde niet voor zichzelf op te staan en wanneer ze dat wel doet, wordt ze in de hoek geschopt.

Fleurs broer, Sander, gaat trouwen met Emma en dat vind Fleur geweldig. Alleen staat ze niet te springen om haar moeders pogingen haar te koppelen aan een duffe vent waar ze niks mee heeft.

Wanneer Fleur besluit dat de druppel is gevallen en ze ontslag neemt, adviseert haar broer om naar lapland te gaan naar Lukas. Hij heeft daar een Huskyfarm en daar kan ze wel tijdje terecht om tot zichzelf te komen.

Wanneer Fleur haar oude crush, Lukas, na jaren weer terug ziet is hij totaal veranderd en heel afstandelijk. Maar wanneer hij met de honden en zijn gasten die mee gaan de natuur in  gaan is, veranderd hij helemaal.

Lukas zijn zusje, Britt, is heel vrolijk, zorgzaam en gezellig. Zij zou een goede vriendin kunnen worden. Wanneer de tijd verstrijkt leren ze elkaar beter kennen en wordt Fleur gevraagd of ze de website onder handen wilt nemen want er zijn grootse plannen voor de farm.

Doordat Fleur langer blijft en de website gaat doen, wordt ze aangewezen op Lukas die alle excusies doet. Kan Lukas ontdooien en Fleur toe laten in zijn gesloten bubel?

Kan Fleur weer gelukkig worden en vooral zichzelf terug vinden in het koude Lapland?

Ellen Ooms heeft in Noorderlicht een leuke frenemies to lovers geschreven dat zich afspeelt in het koude Lapland.
De ontwikkeling van de twee hoofdpersonages, Fleur en Lukas, vind ik er goed uitgewerkt omdat je een langzame groei bij beide ziet.

Tevens zie je ze naar elkaar toe trekken, maar ook elkaar wegduwen omdat het zo onwennig voelt. De titel zelf vind ik wat moeilijker te verklaren maar gebeurt uiteindelijk wel.

Het gehele verhaal wordt verteld vanuit Fleurs perspectief, dit is aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant had ik ook graag een stukje uit Lukas zijn perspectief gelezen.

Stiekem hoop ik dat de leuke Britt ook haar eigen verhaal krijgt want zij heeft ook een crush rondlopen en daar voel ik wel wat voor om over te lezen. Die leuke spontante meid verdient dat wel.

Lang Verhaal Kort

Een leuke winterse feelgood waarbij oud bekende elkaar op nieuw leren kennen en dat terwijl ze het koude Lapland verkennen en een buisniss beter willen maken online.

Meer recensies van Liz DivaBooks