Je wilt gewoon meer!

Liz DivaBooks 07 april 2023
Sintel is de kalinkha van As. As wordt geteisterd door meerdere vulkanen waaronder Vuurmoeder, de grootste, die nog al eens wil uitbarsten.
Als dochter van de Ka van As is het haar plicht haar land te dienen en te doen wat haar wordt opgedragen voor haar Appa (Vader), zowel Ka.

Haar broer Akkai, is haar goede vriend, maar ook degene die As moet regeren als haar vader komt te overlijden.
Door een staatsgreep van binnen uit wordt Ka Ifrit (Sintels vader) vermoord. Haar broer Akkai is zwaargewond wanneer ze het paleis ontvluchten.

Sintel en haar gezelschap weet niet wie ze wel en niet kunnen vertrouwen nu er een nieuw zelf gekroonde Ka is opgestaan. Er staat een prijs op haar hoofd, maar kan ze rekenen op haar vrienden die ze onderweg maakt? En de vriendin die ze al jaren heeft?

Sintel en As verteld het verhaal van Sintel, een meisje dat de vulkanen hoort en voelt en ze wordt de dochter van Vuurmoeder genoemd. Een vuurheks die de vulkaan kan laten doen wat ze wilt. Ze vervloekt As met haar aanwezigheid.

Kan Sintel haar troon terugwinnen en het volk laten zien dat haar gave anders is dan wordt gezegd en gefluisterd of zal haar gave een vloek blijven die haar geliefde As echt doen branden tot een grote hoop as?

De schrijfstijl van Mara Li vind ik persoonlijk erg fijn. Ze neemt de lezer mee naar een nieuwe wereld met een eigen hiërarchie en cultuur. Er zijn wat eigen woorden en gebruiken die geleidelijk met de lezers word gedeeld waardoor je langzaam steeds meer je in de cultuur van As komt.

Doordat Sintel haar eigen gave niet helemaal begrijpt kijk je als lezer mee hoe ze haar eigen gave en ook tegelijk zichzelf beter leert kennen. Een verhaal over verraad, vriendschap en verloren liefde die je op het puntje van je stoel laat zitten.

Helaas voor de lezer eindigt het boek te “plots” want je denkt echt ?!@)#(($^^%#*  WAAR IS DE REST!?
Gelukkig heb ik kunnen vragen aan Dutch Venture Publishing of er nog een vervolg komt, gelukkig voor mij, dit is het geval!
Dus even geduld om te weten hoe dit allemaal verder gaat.

Wanneer het vervolg verschijnt zal ik zeker dit boek lezen en kunnen jullie hier die recensie terug vinden.

Lang Verhaal Kort

Een YA Fantasy van eigenbodem waarbij verraad, vriendschap en een verloren liefde je mee nemen naar het land As. Sintel is de rechtmatige eigenaar van de troon, maar kan ze haar claim hard maken?
Ik kijk erg uit naar het vervolg deel van Sintel en As.

Meer recensies van Liz DivaBooks