3.5 voor Chaos&Structure

Liz DivaBooks 15 augustus 2020
In Game, een sportverhalen bundel had ik al een kort verhaal van Mariëlle mogen lezen en vond toen de schrijfstijl heel fijn. Gelukkig voor mij is dit in het eerste deel van de Structure serie weer het geval.

In dit boek maken we kennis met Mika, hij is de zanger van de band Structure en heeft een reputatie als vrouwenverslinder. Tijdens het lezen leer je steeds een stukje meer over wie Mika precies is. Op het eerste gezicht lijkt het een vrij oppervlakkige jongen. Tot het moment dat hij Lily ontmoet en halsoverkop verliefd wordt op haar. Vanaf dat moment komen er steeds meer aspecten van zijn personage aan bod wat hem een hele fijne diepgang geeft.

Natuurlijk is er ook nog Lily, zij is de tegenhanger van Mika. Lily is heel onzeker en zelfstandig. Ze heeft een hekel aan de band Structure en heeft een passie voor fotografie. Lily heeft net zoals Mika een rugzakje met problemen en dit komt geleidelijk aan naar boven.

Van dit boek had ik een beetje een echt zwijmel boek verwacht, dit was het zeker niet. Hete scenes en aantrekkingskracht waren er zeker wel. Maar er zit een serieuze ondertoon in het verhaal wat het voor mij heel realistisch maakte. De complexe personages van Mika en Lily en hoe ze met elkaar om gingen leek echt op haat en nijd, tot een van hen toegaf aan de aantrekkingskracht.

Waar je Mika en Lily elkaar zo gunt, zeker het geluk en de liefde die ze voelen voor elkaar. Is hun verhaal na dit deel niet af. Mika en Lily hebben een hele lange weg te gaan om bij elkaar te komen. Als lezer ben ik heel nieuwsgierig wat er op hun pad gaat komen en of ze het geluk met elkaar kunnen vinden.

Gaan hun ogen open en durven ze elkaar te vertrouwen?
Dit hoop ik allemaal te lezen in Wild&Structure.

LANG VERHAAL KORT

Een eerste deel waar ik andere verwachtingen van had. De personages hebben meer diepgang dan ik had kunnen hopen. De verwachtingen voor het volgende deel zijn hoog en ik hoop dat Mariëlle Brouwer deze door zet. Mika en Lily horen bij elkaar alleen zien ze dit zelf niet, hun problemen en trauma’s spelen een grotere rol dan je van een New Adult zou verwachten. De schrijfstijl is weer aangenaam, helaas werd ik op den duur gek van hun onzekerheid naar elkaar. Dit is natuurlijk heel normaal, en iets te herkenbaar misschien, dit boek is heerlijk om even je eigen leven te vergeten.

Meer recensies van Liz DivaBooks