Geweldig!

Liz DivaBooks 24 juni 2020
Na het te hebben gelezen van Het lied van mijn hart, waren de verwachtingen voor De roadtrip van je leven al aardig hoog. Gelukkig wist dit boek vanaf de eerste pagina mij mee te nemen op avontuur. De schrijfstijl was heel prettig, je kon niet merken wie precies wat heeft geschreven want het hele verhaal loopt vloeiend over.

In De roadtrip van de leven wordt het verhaal beleefd vanuit twee personen. Namelijk Eline, zij een een vrouw van eind twintig en heeft een reisblog. Helaas durft Eline door een trauma geen auto meer te rijden. Dit heeft natuurlijk invloed op haar reisblog en haar eigen persoonlijke leven. Wanneer haar vriendin, Bé belt om naar Sicilië te komen kan ze dus geen nee zeggen.

Helaas voor Eline zit er een addertje onder het gras. Ze moet met Bé haar kleine broertje de Lancia die zij zo erg mist naar Sicilië brengen. Dit onverwachte probleem bezorgt Eline hevige paniek en angst. Gelukkig hoeft ze zelf niet te rijden…

Het andere personage waardoor we deze roadtrip beleven is Marcus. Hij is het kleine broertje van Bé en bereid alles te doen voor zijn grote zus.
Marcus heeft zin in de roadtrip, maar zijn onverwachte partner tijdens deze trip kan hem niet bekoren.

De wisselwerking tussen Eline en Marcus vind ik persoonlijk heel erg leuk. Ze hebben al een geschiedenis samen welke langzaam uit de doeken wordt gedaan. De lezer komt er al snel achter dat er helemaal geen probleem zou zijn, als er gewoon werd gepraat in plaats van dingen aan te nemen.
Waar Marcus met goede bedoelingen leuke plekken heeft ingepland om te bezichtigen, zit zijn moeder hem constant op de huid. Zijn moeder is zacht gezegd een “Pain in the ass” en dit gevoel van irritatie wordt zeer goed op de lezer overgebracht.

Tijdens de roadtrip komen oude gevoelens bij zowel Eline als Marcus weer naar boven. Ze zijn elkaar nooit vergeten. Helaas is door een misverstand van beide kanten hun vroegere liefde niet eerder tot stand gekomen. Wat De roadtrip van je leven een echte feelgood maakt is het kriebelende gevoel dat langzaam wordt opgebouwd.

Lizzie van den Ham en Lily Frank weten beide personages zo uit te werken dat je met beide mee voelt, maar ook als lezer alles al weet. Je hoop zo erg dat ze snel praten om alles op te helderen. Je gunt Eline en Marcus gewoon het geluk.

Tijdens het lezen bezoeken we veel plaatsen, in Duitsland, Luxemburg en Italië. Het zou kunnen dat ik er een paar ben vergeten want je bezoekt zo veel plaatsen. Gelukkig voor mij, kan ik altijd nog even terug op de roadtrip van mijn leven gaan met Marcus en Eline.

ohja, een leuk weetje! De blog van Eline bestaat echt!

Blog – De roadtrip van je leven

LANG VERHAAL KORT
Een verhaal wat je vanaf de eerste pagina mee neemt op “De roadtrip van je leven”. De wisselwerking tussen Marcus en Eline is heel erg leuk om te lezen en doordat je als lezer van beide perspectieven het verhaal beleefd, weet je meer dan hen. Je bezoekt veel mooie plaatsen zonder van huis te hoeven en je ziet alles voor je.
Dit boek is een heerlijke feelgood, je gunt Marcus en Eline het geluk met elkaar en gelukkig krijgen ze dit uiteindelijk ook.
Dit boek is voor deze zomer waarbij je waarschijnlijk niet eens op vakantie kan echt een must read!

Meer recensies van Liz DivaBooks