Leuk!

Liz DivaBooks 24 juni 2020
In Het gevecht wordt de lezer mee genomen naar Amerika. We volgen hier het leven van Jade Bennet. Tevens is Jade de persoon waardoor dit verhaal wordt vertelt.
Jade is een meisje dat op de middelbare school zit en emoties heeft die alle kanten opschieten. De emoties van Jade zijn goed uitgewerkt en worden in de juiste mate overgedragen op de lezer.

Dit boek weet vanaf de eerste pagina je te pakken en mee te nemen. De schrijfstijl vind ik erg toegankelijk en de personages zijn divers. Er zijn wel veel personages met namen aanwezig waardoor je eigenlijk maar 1 volledig uitgewerkt personage hebt, Jade. Dit hindert niet, want het het hele boek draait om haar.
Tegen het einde van het boek worden ook een paar stukjes beleefd vanuit andere personages, dit wordt zeer goed aangegeven met de naam van het personage en de letters zijn cursief.

Door het kleine inzicht in de andere personages hoop ik in de vervolg delen meer ook vanuit hun perspectief te lezen zodat je een bredere kijk krijgt op de hele situatie. Wat wel heel jammer is, zijn de spelfouten die zijn vergeten weg te halen. Daarbij waren er ook een paar zinnen waarbij de zin niet klopte. Je begrijpt wel wat er bedoeld wordt, maar dit vind ik persoonlijk wel erg slordig.

Wanneer je van vampier achtige boeken houd is dit zeker een aanrader. Er zit geen gigantische liefdes ondertoon in zoals bij bijvoorbeeld Twilight. Wat erg leuk is, is dat hier een nieuwe “vorm” van vampirisme is gebruikt die afwijkt van het standaard. Graag lees ik er meer over want ik heb het gevoel dat er nog veel avonturen kunnen komen met Jade en haar andere Traiders.

Een voetnoot die ik wel wil plaatsen is dat het voor mij aan het einde ineens heel gehaast aanvoelde. Het boek had van mij best iets dikker mogen zijn zodat het einde meer tijd had om uit te lopen. Het verhaal is echter wel af wat dan ook wel weer fijn is.

LANG VERHAAL KORT

Een boek voor de liefhebbers van vampier boeken. De schrijfstijl is heel toegankelijk en het verhaal leest prettig weg. De enige echte minpuntje zijn de spel/zinsbouw fouten en het gehaaste einde. Graag lees ik er zeker meer van want er zit echt een heel leuk idee in.

Meer recensies van Liz DivaBooks