Prachtige heksluiter van de Full Moon serie

Liz DivaBooks 24 juni 2020
Mike en Karen hebben we al meermaals ontmoet in de eerste twee delen van de Full Moon serie. Karen is immers de beste vriendin van Camille. Doordat de vriendschap zo close is heb je als lezer al flarden van de relatie tussen Mike en Karen mee gekregen. Ik denk dat veel lezers erg blij zijn met de mogelijkheid nu ook hun verhaal te kunnen lezen.

In tegenstelling tot de andere delen uit de serie, speelt dit verhaal zich af tijdens de eerste twee delen van deze serie en ook erna. Dit wordt allemaal heel duidelijk aangegeven waardoor de lezer precies weet wanneer dit heeft plaatsgevonden en ook de linken kan leggen naar de voorgaande boeken. Per hoofdstuk wordt aangegeven wanneer dit is gebeurt (5 jaar geleden) en vanuit wiens perspectief het wordt verteld.

Aan het eind van Kies voor elkaar wordt Mike neer geschoten en is zijn leven niet zeker. Gelukkig begint Stefanie van Mol het boek in het heden en maakt daarna de uitstap naar het verleden.
De schrijfstijl is weer meteen pakkend en het verhaal doet niet onder aan de al gecreƫerde verwachtingen. Wanneer je dit boek uit hebt, blijft de lezer met een grote glimlach op het gezicht achter. Zelf denk ik dat ik de leden van Full Moon en hun vrouwen erg ga missen, want tijdens deze 6 boeken weet van Mol een echte band te maken met de lezer.

Zelf heb ik erg genoten van de herkenningspunten uit de romance van Jonathan en Camille. Het geeft een soort nostalgisch gevoel omdat het zo bekend en vertrouwt is. Het verdriet van het verliezen van Vincent, maar ook Mike zijn tragische verleden heeft ervoor gezorgd dat er een paar tranen zijn gelaten tijdens het lezen.

Zoals in alle delen van deze serie weet je natuurlijk dat de twee hoofdpersonen bij elkaar komen. Hoe dit gebeurt en de gebeurtenissen die er plaatsvinden voor dit eindelijk gebeurt, maakt deze serie voor mij een guilty pleasure.

Waar in Kies voor elkaar een toch wel heftiger thema centraal staat, wordt het boek wel luchtig gehouden. Het verdriet van Mike en vooral zijn angst wordt goed uitgewerkt. Daarbij begrijpt de lezer Karen ook helemaal want Mike deelt niks uit zichzelf met haar. Welke demonen Mike allemaal heeft, Karen weigert op te geven. Gelukkig realiseert Mike zich dit op den duur ook en is dan ook bereid alles voor haar te doen. Dit alles was alleen niet gelukt zonder de steun van zijn maten bij Full Moon die hem beschouwen als familie

LANG VERHAAL KORT

Een fantastische afsluiting van de Full Moon serie. Alle leden van de band hebben hun liefde gevonden en natuurlijk ook de altijd aanwezige bodyguard Mike. Het verhaal had veel herkenningspunten zonder een kopie te zijn van de eerste twee delen. De schrijfstijl is zoals de voorgaande delen erg prettig en wanneer je het boek dicht doet blijf je achter met een glimlach op je gezicht. Helaas is deze serie nu afgerond en ik zal de Full Moon familie gaan missen.

Meer recensies van Liz DivaBooks