Heftige onderwerpen, toch heel luchtig

Liz DivaBooks 24 juni 2020
Lis Lucassen is een bekende romance schrijfster van Nederlandse bodem, na eerder werk van haar te hebben gelezen zijn de verwachtingen hoog. De boek omschrijving sprak mij meteen aan en stond te popelen om te beginnen met lezen.

In Mr. Stone maken we kennis met Logan Stone. Hij is een man met een tragisch verleden en een angst voor de toekomst. Hij laat niemand dichtbij en is soms wel grof te noemen. Hij wordt omschreven als lang, breed met dik goudblond golvend haar en een baard.

Dan is er ook nog Pilar, zij is etiquette coach en moet Logan manieren gaan bij leren. Als dat maar goed gaat…
Pilar is een vrouw met Brazilliaanse roots en houd van de zon en warmte. Ze is gevlucht van huis om een geheel nieuwe start te maken. Op de ijsbaan ontmoet ze Logan en meteen slaat de vonk over.

In Mr. Stone wordt het verhaal vertelt vanuit zowel Logan als Pilar haar perspectief. Zelf vind ik dit erg prettig omdat je van beide personages meer weet en kan mee voelen. De emoties die Logan heel heftig voelt, het immense verdriet heeft mij meermaals tranen gegeven. Het zelfde geldt eigenlijk voor Pilar. De emoties komen echt binnen.

De schrijfstijl was zoals ik verwachtte weer heel prettig en neemt de lezer meteen mee. Het enige wat mij opviel waren een aantal spelfouten of zin opbouw fouten. Gelukkig was wel altijd te begrijpen wat er stond.

Lis Lucassen weet de lezer weer te laten verlangen naar dat ene moment waarop beide personages toegeven aan hun gevoel voor elkaar. Wanneer dit punt is bereikt, is voor je gevoel het boek ineens in een sneltrein gekomen.
De weg die Logan en Pilar moeten afleggen om nader tot elkaar te komen vind ik erg leuk gedaan en de wisselwerking is heel herkenbaar/realistisch.

LANG VERHAAL KORT

Een romance van Lis Lucassen die voldeed aan mijn hoge verwachtingen. Ze weet de lezer vanaf de eerste pagina weer mee te nemen in het liefdesverhaal van Logan en Pilar. Het boek is zeker emotioneel en heeft mij meermaals geroerd tot tranen. Het enige minpuntje vond ik de paar spel- en zin opbouw fouten, deze waren echter niet heel hinderlijk. Ik kijk uit naar meer van de Stone broers en het volgende deel van de Mr. serie.

Meer recensies van Liz DivaBooks