Fantastisch werk wat zo realistisch is

Liz DivaBooks 02 oktober 2020
Doordat Blijf bij mij zo goed was waren mijn verwachtingen voor Tot onze wegen scheiden wel op een redelijke hoogte gezet. Emma Anna heeft met deze New Adult een gemeenschap gebruikt waar veel vooroordelen over zijn en dus ook meningen.

In Tot onze wegen scheiden volgen we Ada Jongen.  Ada komt uit de Bible Belt en leeft in de “zwarte kousen” kerk gemeente Breesden. Doordat Ada haar opleidingsinstituut in Middelburg sluit en zij verplicht naar Roosendaal moet om haar opleiding tot verpleegkundigen ontmoet zij Belen.

Belen is de zoon van de eigenaar van Mythos. Omdat Ada ineens geen saldo heeft op haar rekening kan ze niet van Roosendaal terug naar huis reizen. Door even te werken als serveerster bij Mythos verdient ze geld en ontdekt ze een andere kant van zichzelf.

Doordat Ada onbekende gevoelens krijgt voor Belen op de vrijdagen dat ze hem ziet weet ze niet meer hoe alles zit. Haar geloof, Familie en aanstaande huwelijk met Robert bestaan allemaal niet als ze met Belen is. De nieuwe Ik die Ada leert kennen vind ze eng, maar tegelijkertijd vind ze het leuk en spannend.

Natuurlijk komt de waarheid uit en begint een ware achtbaan aan emoties los te komen bij Ada. Deze emotie weet Emma Anna bij mij heel goed over te brengen en heb dus meermaals moeten huilen tijdens het lezen.
De onderwerpen die worden aangesneden kunnen worden gezien als heftig, dit zijn ze zeker, maar het is zo geschreven dat het niet een deprimerend verhaal wordt.

Gelukkig kan je dit boek wel met een smile op je gezicht. Het verhaal lees heel vlot weg en er kan als persoon je makkelijk in Ada verplaatsen. Het boek heb ik dan ook in een kleine 3 uur uitgelezen en het boek voelt helemaal compleet. Zeker een aanrader als je een leuke New Adult stand alone zoekt.

LANG VERHAAL KORT

Een verhaal waarbij twee verschillende “werelden” elkaar treffen door het toeval. De strikt gelovig opgevoede Ada leert een andere kant van zichzelf kennen en weet niet wat ze zelf precies wilt. Doordat Ada haar eigen leven geheim houd voor Belen ontstaan er problemen. De waarheid komt uit en alles stort in elkaar.
Wanneer je een leuke stand alone New Adult zoekt is dit boek zeker een aanrader. Het bevat alle elementen die ik van een New Adult mag verwachten.

Meer recensies van Liz DivaBooks