Pakkende schrijfstijl, veel herhaling

Liz DivaBooks 07 september 2020
Het eerst wat ik merkte aan het boek was dat het schrijfstijl echt meteen de lezer het boek in zoog en niet meer liet gaan. Wat ik van het verhaal moet vinden… dat weet ik eigenlijk niet zo goed.
Het verhaal wordt verteld vanuit zowel Vicious (Vic) en Emilia (Millie) hun perspectief.

In het boek zijn ook een aantal wisselingen van tijd aanwezig. Gelukkig worden deze sprongen wel duidelijk aan het begin van die passage aangegeven waardoor je als lezer makkelijk kan bijhouden waar het precies plaatsvond.

Persoonlijk vond ik het verhaal een beetje oppervlakkig en wist ik geen binding te krijgen met de personages.
Het verhaal zou je veel sneller en veel korter kunnen vertellen door in mijn ogen niets toevoegende situaties eruit te halen. Vicious wilt Emilia heel graag maar durft dit niet toe te geven en duwt haar steeds weg. Hierdoor kwetst hij haar keer op keer, je kan het een vicieuze cirkel kunnen noemen.

De agressie en hebzuchtige kant van vicious maakte me op gegeven moment heel boos omdat hij gewoon een ezel is die steeds dezelfde fouten maakt en ook daarbij zijn vrienden erin mee trekt. De relatie tussen deze twee personages zou je toxisch kunnen noemen want ze maken elkaar verdrietig terwijl ze beide het zelfde willen.

Het boek was zeker vermakelijk maar soms wel te langdradig voor mijn gevoel. Helaas kan ik niet oordelen of dit door de vertaling komt of dat het boek zo ook is in het origineel. Persoonlijk had ik meer verwacht van dit boek door alle lovende woorden die ik erover heb gelezen.

Als laatste vind ik het natuurlijk super leuk dat het allemaal een happy einde heeft, maar in dit geval voelde het niet als de juiste keus. Het klopt voor mij niet want iemand kan niet op korte termijn zichzelf helemaal veranderen.

LANG VERHAAL KORT

Een verhaal dat snel weg leest en je vast weet te houden. De personages worden geprobeerd goed uit te diepen wat niet goed uit de verf is gekomen. Er is sprake van een vicieuze cirkel die zich meermaals voordoet in dit boek en het een beetje langdradig maakt. Persoonlijk ben ik wel nieuwsgierig naar de andere leden van de groep die zichzelf de hotholes noemen.

Meer recensies van Liz DivaBooks