Top vervolg, beter dan het eerste deel

Liz DivaBooks 04 september 2020
Deze recensie is eerder verschenen op https://divabooks.nl

Wild & Structure pakt het verhaal op waar deze is geëindigd in Chaos & Structure. Mocht je dit deel niet gelezen hebben kan deze recensie spoilers bevatten van Chaos & Structure.

Aan het eind van Chaos & Structure gaat Mika op tour door Nederland met de band. Om dit te doen maakt hij de moeilijke beslissing om Lily alleen te laten met haar demonen. Zowel Lily als Mika hebben hun eigen geschiedenis met daarbij hun demonen en trauma’s.

In dit tweede deel staat het geestelijke proces van verwerken meer centraal. Als lezer krijg je meer inzicht in wat er precies is gebeurt met Lily en Mika. Wat in Chaos & Structure nog een beetje vaag of onbekend was wordt in dit deel stukje bij beetje ontrafelt.

Voor mij persoonlijk was het heel fijn om niet te lezen over een simpel/platonisch personage die alles goed op orde heeft, want elk mens heeft een zogezegd rugzakje bij zich uit het verleden. De thematiek in deze serie vind ik tot nu toe een prettige en wat meer serieuze ondertoon hebben. Mariëlle Brouwer dit is echt een groot pluspunt!

Lily en Mika zijn twee heel uitgebreide personages die we gedurende twee delen hebben leren kennen. Over beide personages kan je zeggen dat ze een negatief zelfbeeld hebben, maar wel het goede in elkaar zien. Van Noah, Daan en Sil hebben we ook kleine stukjes van de personages gezien. Zeker ben ik heel nieuwsgierig naar welk verhaal zij hebben te vertellen.

Waar in Chaos & Structure ik meer tijd nodig had om in het verhaal te komen pakte Wild & Structure mij meteen vanaf de eerste pagina. Het verhaal pakte mij persoonlijk zo op dat ik deze in 1 ruk heb uitgelezen zonder deze weg te leggen. Zakdoekjes had ik met dit deel zeker nodig want er komen heel wat nare ervaringen van Mika en Lily aan bod. Gelukkig heeft Mariëlle Brouwer het verhaal zo geschreven dat je als lezer wel kan lachen om bepaalde momenten en het met een glimlach op je gezicht het boek dicht slaat.

LANG VERHAAL KORT

Een vervolg deel dat ik beter vond dan het eerste deel in de serie. De personages zijn zo uitgediept en opgebouwd dat ze zo veel dingen hebben die je kan leren kennen en ontdekken. De serieuze ondertoon in dit boek, eigenlijk deze serie, is prettig omdat het meer realistisch over komt op mij. Deze twee delen hebben mij nieuwgierig gemaakt naar de verhalen die Noah, Daan en Sil te vertellen hebben.

Meer recensies van Liz DivaBooks