Pakkend verhaal! Je gaat helemaal terug in de tijd

lizz-maessen 14 augustus 2019
Gladiator deel 1, vechten voor vrijheid. Een makkelijk geschreven boek, voor mijn gevoel geen kinderboek! Iets te grof en te heftig in details getreden verhaal. Wel super geschreven, het leest in een keer weg, spannend verhaal en kon me er helemaal in meeleven.

Het gaat over het leven van Marcus, de zoon van Titus, dacht hij. Het leven van Marcus krijgt een nare wending door een schuld die zijn vader had bij een hogere man. Zijn vader en zijn slaaf worden vermoord en zijn moeder samen met hem ontvoerd. Ze worden ontvoerd zodat ze niemand kunnen vertellen welk onrecht hen is aangedaan, ze zouden op een slavenmarkt verkocht worden maar dat kreeg een hele andere wending omdat de hoge man zich bedacht. Ze zouden als slaven op zijn boederij gaan werken maar echter komt Marcus daar zelf nooit aan. Hij kruipt op een boot en geeft zich over aan het leven en overleven. Zodra hij word gesnapt wordt hij weer gekocht en is hij weer slaaf, hij komt in een gladiatorenschool terrecht waar het hem niet makkelijk vergaat. Zijn hele leven krijgt een schokkende maar positieve draai als hij levend uit twee heftige arena gevechten komt. Hij wordt gekocht door een hoge man in Rome waar hij als beveiliger moet dienen voor zijn verwende nichtje. Als de reis naar Rome word gemaakr krijgt hij door een oude slaaf uit de gladiatorenschool een harde waarheid onder ogen gedrukt... zou zijn moeder tegen hem gelogen hebben? Zou zijn vader toch niet zijn vader zijn?

Een echte aanrader als je het mij vraagt! Als je een beetje terug wilt gaan in de tijd, niet wilt nadenken en wat makkelijks te lezen wilt, zou ik echt aan deze serie beginnen. Het is een serie van vier delen, ik sta te popelen om aan het volgende deel te beginnen!

Meer recensies van lizz-maessen