Heerlijke feelgood

Lizzie 09 juni 2020
Het winkeltje in Cockleberry Bay nodigt als feelgood fan uit om gelezen te worden.
Het is het eerste deel van een nieuwe feelgood-serie die meteen gekroond werd tot de Britse feelgood hit.
Het verhaal gaat over Rosa, die geen standvastigheid heeft in haar leven, ze gaat van de ene job naar de andere en woont in bij Josh, die eigenlijk ook haar beste vriend is en dan is er nog Hot, de teckle die ze gered heeft van zijn vorig baasje.
Op een dag krijgt ze uit het niets een grote enveloppe toegestuurd met daarin een erfenis, ze krijgt de corner shop geschonken in Cockleberry Bay van een onbekende wel doener. Halsoverkop vertrekt Rosa vanuit Londen naar Cockleberry Bay.
Maar wie is nu die famouse weldoener en waarom krijgt juist zij Rosa, deze kans?
Het begin van een heerlijk feelgood verhaal.
Het plot is eenvoudig, de gebeurtenissen die zich voordoen, zijn ook niet geheel onverwacht, maar toch geniet je als feelgood fan van Rosa en alles wat ze mee maakt. Niet iedereen in Cockleberry Bay is onmiddellijk fan van Rosa en laten dit ook duidelijk blijken maar anderen zijn meteen gek op Rosa en Hot.
Rosa was in Londen losbandig, maar lijk in Cockleberry Bay rust gevonden te hebben. Wanneer ze zich volledig stort op het inrichten en opruimen van het appartement en winkel, vind ze een stapel brieven van Ned naar een zekere T, dit zorgt ervoor dat Rosa steeds meer te weten wil komen wie haar nu eigenlijk de winkel geschonken heeft en zeker waarom.
Er komen zeker nog twee delen aan in deze serie en ik ga ze met plezier lezen, ik wil graag weten hoe het afloopt met Rosa en Hot.
Dit is een serie die je kan vergelijken met de boeken van Jackie Van Laren, heerlijke feelgood om op een zonnige dag bij weg te dromen.

Meer recensies van Lizzie