Genieten zoals altijd

Lizzie 30 december 2021
Vallend Duister is ondertussen het derde deel in de reeks van Kate Marshall en Tristan Harper. Het voordeel van de boeken van Brydza is dat je als lezer zonder de voorgaande delen de verhaallijn goed kunt meevolgen.

Kate en Tristan hun detectivebureau lijkt eindelijk van start te komen wanneer ze ingehuurd worden voor hun eerste grote zaak. Het is een cold case, over de journaliste Joanna Duncan die twaalf jaar geleden spoorloos verdween. Iedereen heeft de zoektocht opgegeven behalve Joanna haar moeder, zij huurt Kate en Tristan om te weten te komen wat er nu eigenlijk twaalf jaar geleden gebeurt is.
Wanneer ze toegang krijgen tot het volledige politiedossier, volgen ze dezelfde sporen als toen. Het verschil nu is dat de sporen tot iets lijken te lijden. Tussen de bezittingen van de journaliste vindt Kate twee jongens namen die ook vermist lijken te zijn. Door verbanden tussen de vermiste jongens te leggen ontdekt Kate dat Joanna op spoor was van een seriemoordenaar.

Dit boek is net als alle voorgaande boeken van Brydza een vlot lezend boek met korte hoofdstukken. Brydza weet de lezer van de eerste moment aan het boek te kluisteren.
We worden meegezogen in de levens van Kate en Tristan, samen met hen beleven we hun zoektocht naar de ware toedracht van de vermissing.
Stilletjesaan komen we steeds meer details en gruwel te weten.

Hoewel het verhaal weer goed opgebouwd is en de suspense goed zit, komt de dader niet als een echte verrassing. Heel vroeg in het verhaal had ik al een idee wie de dader was, dit was een beetje jammer. Komt misschien ook wel door dat je als trouwe lezer zijn stijl begint te kennen en weet waar je de clues moet gaan zoeken.

Ondanks dat de dader vroeg geweten was voor mezelf heb ik toch genoten van het verhaal en de manier waarop het verhaal gebracht werd. Deze boeken zijn en blijven een aanrader voor de thrillerliefhebber.
I

Meer recensies van Lizzie