Liefdesbang (Limited Edition).

Loraines_books 17 maart 2024
‘Liefdesbang’ is een informatief boek over verlatingsangst en bindingsangst.

Liefdesbang gaat over de eeuwenoude dans tussen verlatingsangst en bindingsangst. Het fundamentele conflict tussen onze behoefte aan intimiteit enerzijds en de behoefte aan vrijheid anderzijds zorgt voor dit spel van achtervolgen en weglopen, van aantrekken en afstoten. In geen enkel ander gebied kunnen we zo gewond raken als dat van de liefde. We zijn liefdesbang geworden en hebben een dans aangeleerd die ons eerder afhoudt van de liefde dan ons er dichterbij brengt. We blijven onze eigen liefdesbange dans herhalen, tot we onze eigen passen gaan veranderen.

Allereerst, wat een mooie editie is deze jubileum limitied edition van ‘Liefdesbang’! Het boek heeft een luxe uitstraling en ook het leeslint is erg handig. Natuurlijk gaat het bij een boek om de inhoud, maar ik vind het leuk als het boek een mooie uitgave heeft.

Hannah Cuppen heeft een fijne en toegankelijke schrijfstijl. Alles is concreet beschreven en voorbeelden worden gebruikt om de theorie beeldend te maken. Eerst geeft de auteur je een uitleg over binginsangst en verlatingsangst. Daarna gaat ze in op het ontstaan en de uitwerking die het kan hebben op je leven. Ook geeft Hannah Cuppen je handige tips hoe je deze liefdesbange dans kunt ontspringen.

Wat een leuke toevoeging is bij deze limited edition is het extra hoofdstuk met veel gestelde vragen. De vragen die ik eigenlijk tijdens het lezen had werden meteen beantwoord. Daarmee is het ook een compleet boek. Je krijgt veel informatie, en wordt uitgenodigd kritisch te reflecteren op je eigen handelen. Dit kans soms ook confronterend zijn, want je wordt met je neus op de feiten gedrukt. Hannah Cuppen draait nergens omheen en geeft je op concrete wijze meer informatie. Het boek heeft op verschillende vlakken mijn ogen geopend, en zet zeker aan tot verandering.

‘Liefdesbang’ is een interessant boek dat je kritisch laat kijken naar je eigen patronen.

Het boek krijgt van mij ****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar AnkhHermes.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books