Coraline - Neil Gaiman

Lottelivre 23 oktober 2023
Wat was dit een fijn en uniek/inventief verhaal! Geen ontzettend dik boek, maar eentje die je zo uitleest. De schrijfstijl van Neil Gaiman is zeer toegankelijk en beeldend. Het verhaal brengt ons naar een nieuwe wereld waarin griezelige ouders met knoopogen de hoofdrollen vertolken. Wat vind ik dit tof bedacht; het gaf mij absoluut de kriebels.

Ik begrijp heel goed dat het boek al verfilmd werd in 2009. Na het lezen van het boek wil ik deze dan ook absoluut nog gaan kijken deze maand.

Goed om te weten: het boek is geschikt voor lezers vanaf 9 jaar worden die niet schuwen van wat sinistere elementen. Ik weet niet of ik dit als kind had willen lezen, maar als 26-jarige vond ik het in elk geval erg tof.

Spooktober wordt nog een stukje leuker dankzij dit boek! Coraline is het perfecte boek om te lezen tijdens deze spooky maanden (als je durft).

Meer recensies van Lottelivre