Nu we hier toch zijn - Chantal van Gastel

Lottelivre 29 juni 2023
Met een zucht sla ik dit boek dicht; helemaal lekker. Precies zoals een feelgood hoort te zijn. Hoe het afliep? Tsja, dat kan ik natuurlijk niet verklappen, maar wat ik wel kan zeggen is dat deze nieuwe roman van Chantal van Gastel niet teleurstelt. Wat een fijne roman! Dit was de eerste roman die ik las van deze auteur en ik weet nu al dat het niet de laatste gaat zijn. Haar humor en schrijfstijl smaken absoluut naar meer.

Op wonderbaarlijke wijze krijgt Chantal van Gastel het voor elkaar dat je je écht waant in Parijs (mijn favoriete stad in de hele wereld). Ongelooflijk hoe goed ze de sfeer en locaties weet vast te leggen. Door deze roman wil je eigenlijk gelijk op de Thalys naar Parijs stappen.

Enne nog een kleine noot voor de auteur.... dankjewel Chantal! Want door Nu we hier toch zijn heb ik een paar keer laten vallen dat ik dus écht weer eens naar Parijs wil. Dat heeft mijn vriend opgevat als tip en nu kreeg ik voor mijn verjaardag een citytrip naar Parijs!! Hoera!

*Spoiler alert*
Enige minpuntje: ik had al het idee dat er iets school achter die mysterieuze Lynx, dus dat kwam niet geheel als verrassing (wat dat is zal ik dan weer niet verklappen). Ik kon mij hierdoor niet volledig laten inpakken door deze 'hottie'; misschien een beetje zelfbescherming? Wel weer mooi hoe Chantal een diepere laag in het verhaal weet te verwerken hierdoor.

Kortom: deze roman MOET mee in de vakantiekoffer!

Sterren: ****

Meer recensies van Lottelivre