De rivalen - Vi Keeland

Lottelivre 23 oktober 2023
Wat een lekker boek was dit zeg! Ontzettend goed bedacht van Keeland om de hoofdpersonen tot 'familierivalen' uit te roepen die samen moeten werken in een hotel. Een perfectere locatie voor pikante scènes is er toch bijna niet? Ik las De rivalen binnen 2 dagen uit; elke dag een helft. Vi Keeland heeft een vlotte pen met (spicy) humor en weet de lezer direct beet te pakken vanaf de eerste pagina. Haar schrijfstijl smaakt absoluut naar meer.

Het verhaal wordt vanuit de ik-vorm verteld. Dat vind ik altijd de prettigste vertelvorm, omdat je dan echt even in het hoofd en de huid van een personage kan kruipen. Je wisselt af tussen Weston en Sophia, waardoor je beide partijen dus goed leert kennen en hun beweegredenen ook beter gaat begrijpen. Het verhaal is sexy en steamy, maar bevat dan ook zeker een inhoudelijke laag waarin thema's als alcoholisme en het overlijden van een dierbare naar voren komen.

Hier en daar vond ik de mannelijke hoofdpersoon iets té dominant. Had van mij iets minder gemogen (dat had geen afbreuk gedaan aan de spicyness denk ik. Ik vermoed dat ik hem dan ook wat sympathieker had gevonden. Daarentegen zet hij zijn liefde wel op nummer één en zorg hij ervoor dat het haar aan niets ontbreekt en dat ze zich veilig voelt. Sophia vind de manier waarop hij tegen haar praat wel prettig, dus wie ben ik dan eigenlijk om daar iets van te vinden? Ieder zo z'n ding, hahaha!

De rivalen is een lekkere spicy romance. Aanrader? Als je niet schuwt van (vrij veel) pikante scènes in een roman, dan zou ik deze absoluut oppakken. Ik vond het een heerlijk verhaal waar je absoluut doorheen vliegt.

Meer recensies van Lottelivre