Fabulant - Marloes Kemming

Lottelivre 13 april 2023
Tijdens het lezen van Fabulant heb ik de hele tijd het gevoel gehad alsof ik een verhaal aan het lezen was dat was gebaseerd op De kronieken van Narnia! Een mysterieuze doorgang in het huis van een 'saai' iemand; een kind op avontuur dat ineens die magische wereld moet redden... Leuk gevonden! Fabulant is net als De kronieken van Narnia een sprookjesachtig verhaal waar je zeker een paar leerscholen uit kunt halen.

Gebaseerd op het omslag en de titel waren mijn verwachtingen vrij hoog. Het duurde echter even voor ik in het verhaal zat, omdat ik de opbouw ietwat langdradig vond. Er had net iets meer tempo in mogen zitten. Wellicht dat hiervoor is gekozen om de hoofdpersoon Isa iets beter te leren kennen; ze is namelijk het stereotype van een heerlijke vervelende puber en dat weet Kemming goed neer te zetten.

Marloes Kemming heeft een fijne, vlotte pen en weet haar personages en de fabelachtige wereld goed te omschrijven. Met lichte humor krijgt ze de lezers op de hand. Kinderen tussen de 10-12 jaar gaan dit zeker een leuk verhaal vinden.

Het einde lijkt ons wel voor te bereiden op een eventueel vervolg, dus ik ben heel benieuwd of die er gaat komen. Ga ik die dan lezen? Dat weet ik nog niet zeker, maar ik denk het wel. Ik ben benieuwd hoe het de personages verder vergaat en of Marloes Kemming mij volgende keer al direct vanaf het begin weet te binden aan het verhaal.

Meer recensies van Lottelivre