De liefdesbrief - Lucinda Riley

Lottelivre 25 november 2021
Het boek start met een voorwaard van de auteur, dat dateert uit 2018. Dit nieuwste boek kwam dan ook als een verrassing voor mij en al haar overige fans. Niet alleen het verschijnen van een nieuw boek maar ook het genre heeft mij aangenaam verrast! Ditmaal een roman met een thrillerrandje!

Het verhaal zit strak in elkaar met verrassende wendingen en een subliem plot. Toch is er ruimte genoeg voor de verdieping van alle karakters in het boek. Hun persoonlijke leven met bijvoorbeeld ouders of hun woonsituatie wordt heel prettige omschreven. Zelfs voor de liefde is er ruimte gecreëerd door Lucinda. Ik denk dat deze combinatie het boek zo fijn te lezen maakt voor een brede doelgroep, daarom van mij 4 mooie sterren!

Als laatste noot nog even een ‘weetje’, namelijk dat dit boek eigenlijk eind jaren negentig uit zou komen. Net rond het overlijden van Engelands geliefde prinses Diana. Juist in die periode daalde de populariteit van het Britse koningshuis enorm en dat was een reden voor meerdere uitgevers om destijds hun vingers niet te willen branden aan deze thriller van Riley.

Pas in 2018 vroeg zij copyright aan, en nu, drie jaar later, is deze thriller eindelijk verschenen. Eigenlijk een extra cadeautje voor al haar lezers, juist nu we niets nieuws meer dachten te verwachten na het overlijden van de geliefde auteur (op de laatste “zus-roman” na).

Meer recensies van Lottelivre