Een aanrader voor fans van thrillers en politieseries

lottevanderpaelt 13 januari 2021
Koud bloed is een thriller van de Britse auteur Robert Bryndza die geschreven is uit het standpunt van meerdere personages. Ongeveer de helft van het boek lees je hoe het verhaal gaat vanuit het standpunt van een politieagente die een team leidt tijdens de zoektocht naar de moordenaar(s) van oorspronkelijk één, maar steeds meer en meer lijken. De andere helft krijgen we te zien hoe het is voor de daders en wat hoe zij op het punt komen dat ze meerdere moorden plegen. Af en toe krijg je ook eens een hoofdstuk vanuit het standpunt van een ander personage te zien.

Het boek is een deel van een serie met Erika Foster, de politieagente, in de hoofdrol, maar het boek kan ook onafhankelijk gelezen worden. Voor mij was het ook het eerste boek uit de reeks dat ik las en ik had er helemaal geen last van. Er lopen een paar rode draden doorheen de hele serie, vooral in verband met Erika haar vriendschappen en relaties, maar je kan perfect volgen zonder de vorige delen gelezen te hebben.

Ik ben nog niet zo ervaren in het genre, maar ik vond dit boek wel een goede start. De personages waren op een realistische manier geschreven en dat maakt het des te pijnlijker als je beseft dat jij net zo goed de fouten kan maken die zij maken.
Ik vond het heel interessant om te zien hoe Nina zo gemanipuleerd wordt dat ze ondenkbare dingen gaat doen. Je kan duidelijk zien hoe ze steeds meer en meer mishandeld wordt tot ze op het punt komt dat ze eigenlijk bij hem weg wil gaan, maar te bang is om in te grijpen en haarzelf (en anderen) te redden.

Dit is zeker een aanrader voor iedereen die fan is van thrillers en politieseries.

Opgelet! Triggers voor huishoudelijk geweld en seksueel misbruik o.a. verkrachting.

Meer recensies van lottevanderpaelt