Bijzonder, ontroerend en leerzaam

Maartje 14 november 2021
Wat als ik straks mijn kinderen niet meer herken? Karin is een jonge, alleenstaande moeder als ze te kampen krijgt met fors geheugenverlies. Artsen kunnen de oorzaak aanvankelijk niet vinden. Wat zou jij doen als je voortdurend dingen kwijt bent, je verdwaalt in je eigen wijk en je grootste angst is dat je je kinderen straks niet meer herkent?

Wat een bijzonder verhaal is dit. Bijzonder vanwege hetgeen Karin is overkomen. Bijzonder hoe zij met de situatie is omgegaan, wat ze ervan geleerd heeft en hoe ze haar ervaringen nu weer inzet voor anderen.
Beklemmend, want wat is het op meerdere momenten pijnlijk om te lezen wat haar overkomt en wat haar angsten zijn. Gesteund door anderen, maar zo vaak ook zo alleen.
Tegelijkertijd mooi dat wat echte vrienden en goede collega’s kunnen betekenen. En mooi ondanks al het zwarte aan het mooie durven vast te houden.

Met ‘Ontwarren’ heeft Karin Willemsen meer dan alleen háár verhaal geschreven. Ze heeft een inkijk gegeven wat er met je gebeurt als je hoofd niet meer doet wat die zou moeten doen. En niet alleen met jezelf maar ook met je omgeving. Hoe moeilijk is het om je in te kunnen leven in de situatie van een ander als je nooit echt een beeld kunt vormen van wat er in iemands hoofd omgaat. En wat kunnen wij als volwassenen veel van kinderen leren.
Met haar boek heeft Karin een krachtige en unieke manier gevonden om even in het hoofd van iemand met dementie te kunnen kijken. Ik ben geraakt.

Iedereen zou dit boek moeten lezen!

Bedankt Karin Willemsen voor het opsturen van je boek.

Meer recensies van Maartje