vollop Happiness

maartjeleest 16 oktober 2020
Willow McKay heeft een nieuwe start nodig wanneer haar relatie stuk loopt. De breuk heeft haar niet gebroken, maar ze heeft wel ruimte en rust nodig. Wanneer ze een advertentie ziet met gratis huizen in een dorpje aan de kost van Cornwall vertrekt ze zonder na te denken of vooraf te gaan kijken.

Maar wanneer ze in het dorp Happiness arriveert, vindt ze een treurige bedoening; bouwvallige huisjes, lege winkels en dorpelingen die erg neerslachtig zijn. Het lijkt niet op de mooie foto die bij de advertentie gezien heeft en ze vraagt zich af of ze er wel goed aan gedaan heeft. Tot ze Andrew tegen het lijf loopt.
Andrew is de klusjesman die de eigenaren van Happiness in dienst hebben genomen. Andrew heeft als doel het dorp in zijn oude glorie terug te herstellen en is toevallig ontzettend aantrekkelijk. Willow kan gratis in Happiness wonen indien ze met een winkeltje iets "terug" geeft aan het dorp en hoewel ze een kaarsen winkeltje heeft wil ze al gauw echt iets nuttigs doen en gaat ze samenwerken met Andrew. Ondanks dat de twee allebei niet op zoek zijn naar een relatie groeien ze snel dicht naar elkaar.

Het verhaal draait vooral om Willow en Andrew, maar is voornamelijk geschreven vanuit Willow. Willow is een personage die je vrijwel direct in je hart sluit. Ze is positief en vrolijk. Andrew is ook een positieve en lieve man, maar heeft al veel voor zijn kiezen gehad in zijn leven. Andrew is namelijk bijna doof. Ik weet niets van het zijn van doof of ken geen dove mensen in mijn directe leven, maar vind dat Holly Martin Andrew ontzettend mooi heeft neergezet. Andrew heeft zich altijd geschaamd voor zijn aandoening, maar maakt tijdens dit verhaal een mooie groei door als personage.

De schrijfstijl van Holly Martin is prettig en leest makkelijk weg. Er zit een fijne snelheid in het verhaal, maar gaat ondanks dat er veel gebeurd niet te snel. De schrijfstijl is zo beeldend dat ik mij tijdens het lezen echt waande in het dorp en alles voor mij zag.

Ik heb oprecht genoten van het dorp Happiness en de personages. Het las lekker weg en het voelde echt even als een kleine vakantie in het dorp. Ik kijk ontzettend uit naar het tweede deel, Het geschenk van Happiness, dat zal gaan over Ruby, de beste vriendin van Willow.

Verschijnt ook op www.maartjeleest.nl

Meer recensies van maartjeleest