Mooi verhaal, maar er zat meer in.

Maddie 09 januari 2023
Een onverwachte wending is mijn eerste kennismaking met de schrijfkunsten van Lauren Kate. Ik had het geluk dat ik mee mocht doen met hebban leesclub over dit boek.

Lanie haar leven loopt op rolletjes. Ze is niet alleen verloofd met de man die voldoet aan haar volledige 99 wensen lijstje. Ze is ook nog een gepromoveerd tot redacteur van haar favoriete auteur Noa Callaway Er is echter 1 probleempje , Noa heeft een writers block. En zonder nieuw boek blijft Lani geen redacteur.

Dit boek bestaat voor mij uit 2 delen, aan de ene kant het verhaal van Lani en aan de andere kant het manuscript dat Noa aan het schrijven is.

Het manuscript komt slechts met een paar hoofdstukken voor in dit boek. Maar het manuscript was zo mooi dat ik het toch wil bespreken in mijn recensie. Dit kort verhaaltje was origineel van opbouw, hartverwarmend, romantisch en in die paar pagina´s leefde ik meteen volledig mee met de personages. Ik vond het manuscript prachtig.

Het hoofdverhaal daarentegen is van een ander niveau. Niet dat het hoofdverhaal slecht is. De hoofdpersonages zijn bijvoorbeeld goed uitgewerkt. Maar ik vond ze een stuk moeilijker om mee in te leven. Misschien omdat er af en toe wat dramaqueen gedoe was , wat eigenlijk niet echt paste bij het personage. Daarnaast bevatte het hoofdverhaal ook nog de nodige portie humor en romantiek. Ik betrapte mezelf dat ik tijdens het lezen nogal veel aan het lachen was.

Eigenlijk bevat het hoofdverhaal alle elementen voor een leuke feelgood, en dat is het boek ook. Maar het manuscript was gewoon een stuk beter. Als het volledige boek de schrijfstijl, de originaliteit en het gevoel van het manuscript bevatte, dan had ik het boek waarschijnlijk 5 sterren gegeven. En al heb ik genoten van dit boek, ergens had ik nu het gevoel dat de schrijfster meer kon met dit verhaal. Daarom krijgt dit boek van mij 4 sterren.

Meer recensies van Maddie