Fantastische feelgood

Malika Bihimeden 18 oktober 2022
Chloe is verzot op boeken en zou wel hele dagen kunnen lezen. Om te proeven van het leven dat haar favoriete schrijver Hemingway leefde, trekt ze zonder haar verloofde naar Parijs. Een droom die ze nog voor haar huwelijk wil waarmaken. Al snel maakt ze kennis met Guillaume, een Franse schrijver en boekenverkoper die haar een heel nieuwe wereld laat ontdekken. Wanneer haar verloofde Peter haar plots verrast met een bezoekje, wordt Chloe ineens gedwongen een moeilijke beslissing te nemen. Hierbij wordt ze gesteund door haar nieuwe Parijse vriendinnen Sofia en Lizzy, eveneens 2 jonge vrouwen die naar Parijs gekomen zijn om te vluchten voor het verleden of er een nieuw verhaal voor hun leven te schrijven.
Mirjam Mieserius, de auteur van deze feelgood roman, kon me met Bestemming Parijs erg bekoren. De verschillende Parijse locaties, waarvan ik er zelf een heel aantal herken, komen onder haar vlotte pen helemaal tot leven. Je hebt het gevoel alsof je samen met Chloe, Sofia en Lizzy door de straten van Parijs wandelt.
Het is een realistisch en eigentijds verhaal met de nodige portie romantiek en waarbij de emoties van de hoofdpersonages erg goed uitgediept zijn. Alle ingrediënten voor een fantastische feelgood zijn aanwezig en bezorgen je enkele uurtjes zalig leesplezier.
Ik kijk alvast erg uit naar de volgende delen uit deze Bestemming Parijs-serie die er in 2023 en 2024 aankomen.

Meer recensies van Malika Bihimeden