Fijne kerstfeelgood

Malika Bihimeden 08 december 2023
Wanneer Carmen Hogan vlak voor kerstmis haar job in een warenhuis verliest, wordt ze door haar zus uitgenodigd om bij haar in Edinburgh te komen wonen. Carmen, die altijd al het gevoel had de minder succesvolle van de 2 zussen te zijn, ziet er aanvankelijk tegenop om de hulp van haar zus te aanvaarden maar uiteindelijk neemt ze het aanbod toch aan. Haar zus heeft voor haar de ideale baan gevonden bij een kleine boekhandel maar al gauw blijkt dat de winkel in slechte papieren zit en het misschien zelfs niet redt tot aan kerst. Gecharmeerd door de ouderwetse winkel, en door een knappe auteur die plots in de winkel opduikt, zet Carmen alles op alles om een dreigende sluiting af te wenden.
De basisingrediƫnten voor een een goede feelgood roman- vriendschap, liefde en familie zijn ruimschoots aanwezig in dit boek en ook een vleugje humor ontbreekt niet. Het verhaal leest gemakkelijk weg en is erg beeldend geschreven waardoor ik wel benieuwd geworden ben naar de stad Edinburgh. Naar het einde toe verloopt het verhaal naar mijn gevoel allemaal iets te snel. De epiloog vond ik overbodig, of was mij in elk geval niet duidelijk.
De auteur vermeldt zelf dat dit een bonusboek is dat ze tijdens de lockdown schreef en zo komt het ook op mij over, een snel tussendoortje.
De kerstboekwinkel is niet van het niveau dat ik van Jenny Colgan gewoon ben, maar het is al bij al een fijne feelgood, zeker nu in de kerstperiode.

Meer recensies van Malika Bihimeden