Prachtige roman over boeken

Malika Bihimeden 14 november 2023
Jean Perdu besluit na een verblijf van enkele jaren in Zuid-Frankrijk zijn boekenschip weer terug te brengen naar zijn oorspronkelijke aanlegplaats in Parijs. Op zijn tocht wordt hij aanvankelijk enkel vergezeld door Max, kinderboekenauter en onzekere papa in wording, maar algauw vult zijn schip zich met een bont allegaartje van gasten. Sommigen zijn oude bekenden, met anderen maakt hij dan weer voor het eerst kennis. Stuk voor stuk hebben ze hun eigen verhaal, net als de boeken die Perdu aan boord meevoert. Bij aankomst in Parijs wacht hem echter een niet zo aangename verrassing die misschien weleens het einde zou kunnen betekenen voor zijn literaire apotheek.
In Het boekenschip van Parijs breit auteur Nina George verder aan het verhaal van Jean Perdu dat gestart was met De boekenapotheek aan de Seine. Het is een roman die stilletjes voortkabbelt. Dit boek laat zich niet snel lezen. Neem je tijd om te kunnen genieten van elke zin en elk woord. Als jij ook benieuwd bent naar de 16 leeswetten en andere boekenwijsheden dan kan ik je dit boek ten zeerste aanraden.

Tip: om optimaal van dit boek te genieten kan je best deel 1 ook lezen.

Meer recensies van Malika Bihimeden