Een boek waar je ongemakkelijk van wordt

Malika Bihimeden 23 januari 2024
Na 3 jaar dit boek eindelijk uitgelezen. Telkens met stukjes want dit verhaal is zo ongemakkelijk, zo warrig dat in één ruk uitlezen er absoluut niet in zat. Omdat ik toch wilde weten hoe het ging eindigen, las ik dit boek op mijn smartphone, op momenten dat ik ergens moest wachten of even geen ander boek bij de hand had.
Het verhaal in grote lijnen vond ik wel oké, maar het is zo warrig geschreven. Het was me bij momenten niet duidelijk of dit boek zich in het heden afspeelde of eerder 70 jaar geleden. Ik heb me bij een heleboel scenes meermaals afgevraagd hoe de auteur het zelfs maar kon verzinnen, laat staan dat dergelijke handelingen door kinderen gedaan zouden worden. Ik ben absoluut niet preuts of wereldvreemd maar sommige stukken kunnen enkel door een gestoord brein bedacht worden. Als het de bedoeling was om je met een heel ongemakkelijk gevoel achter te laten, dan is de auteur hier zeker in geslaagd. Voor de rest begrijp ik totaal niet waarom hij zo bejubeld wordt.

Meer recensies van Malika Bihimeden