Romantiek is nooit veraf in Redwood Ridge

Malika Bihimeden 26 april 2020
De Amerikaanse bestsellerauteur Kelly Moran neemt je in dit boek mee naar Redwood Ridge, een pittoresk stadje in Oregon.
Avery, een jonge gescheiden moeder, is net hier naartoe verhuisd. Ze hoopt er een nieuw leven te kunnen starten, samen met haar dochter Hailey die aan autisme lijdt. Al snel komt ze in contact met de knappe lokale dierenarts, Cade O’Grady die er samen met zijn twee, al even charmante broers, een praktijk runt. Hoewel Avery, na haar desastreuze huwelijk niet zit te wachten op een nieuwe relatie, maakt Cade bij haar allerlei ongekende emoties los. Ook de bewoners van het stadje, waar iedereen elkaar kent, lijken samen te spannen om hen te koppelen. Geplaagd door twijfels probeert Avery zich tegen haar gevoelens te verzetten. Zal Cade er in slagen haar hart te veroveren of is het deze keer toch niet de liefde die alles overwint?
Het begint met een blik bezit alle ingrediënten voor een goede feelgood roman. De personages zijn interessant en hun karakters goed uitgewerkt. Romantiek is nooit veraf in dit boek en er hangt steevast spanning in de lucht. Bovendien speelt het zich af in een, naar mijn gevoel, erg mooie en serene omgeving. Het verhaal verliep misschien een beetje voorspelbaar en ik had sommige personages graag een grotere rol in het verhaal zien spelen maar al bij al hield ik ook letterlijk een goed gevoel over aan deze roman.
Hier en daar heb ik af en toe mijn wenkbrauwen gefronst bij het gebruik van bepaalde woorden, maar ik vermoed dat dit te wijten is aan de vertaling en het verschil tussen het Nederlands van ons en onze noorderburen.
Ik kijk in elk geval erg uit naar deel 2 en 3 in deze Redwood-serie die er binnenkort zitten aan te komen.

Meer recensies van Malika Bihimeden