Dans van de maanroos

Mandy 27 maart 2024
Lucille is een jonge dief die na een diefstal plotseling in een andere wereld belandt. Daar ontmoet ze een mysterieuze vreemdeling die haar meesleept in een onverwacht avontuur. Hoewel Lucille in het begin terughoudend is, raakt ze al snel verstrikt in een situatie waaruit ontsnappen geen optie lijkt te zijn.

Vanaf het allereerste moment voelde ik mee met Lucille en had ik medelijden met de situatie waarin ze verzeild raakte. Ik werd vrijwel meteen nieuwsgierig naar de vreemdeling en wilde meer weten over hem en de andere bewoners van de wereld waar Lucille in terechtkwam. De personages waren goed uitgewerkt en hadden ook voldoende diepgang. Het werd al wel snel duidelijk wat de ontwikkelingen tussen bepaalde personages zouden zijn, maar dit deed niets af aan het verhaal.

De schrijfstijl is vlot en het verhaal komt tot leven door de duidelijke beschrijvingen. De wereld die wordt geschetst voelt niet als een compleet nieuwe omgeving aan, en de meeste dingen zijn te verklaren, waardoor het boek ook toegankelijk is voor lezers die niet erg thuis zijn in het Fantasy genre.

Ondanks dat ik vond dat Lucille zich wel erg snel leek aan te passen aan het feit dat ze compleet ergens anders terecht was gekomen en het einde ook wat gehaast over kwam, heb ik toch van het verhaal genoten. De setting van de wereld maakte het verhaal goed te volgen en zorgde ervoor dat ik het snel uitlas. Al met al is het een toegankelijk verhaal om te lezen.

Meer recensies van Mandy