Betoverende kerstliefde

Mandy 26 oktober 2023
In het derde betoverende deel van de Wishing Wood-serie gaat het verhaal verder met Evergreen Winter, een zelfstandige vrouw die haar dagen doorbrengt in een rode caravan, voortgetrokken door haar trouwe paard, Thunder. Als ze een tijdelijke klus aanneemt om de vrouw van de kerstman te spelen, wordt haar wereld op zijn kop gezet door Heath, de knappe maar buitengewoon lieve man die de rol van de Kerstman speelt.

De chemie tussen Evergreen en Heath is voelbaar, en je merkt al snel de vonken die tussen hen overspringen. Het is dan ook heerlijk om over de dynamiek tussen Evergreen en Heath te lezen. Maar wat dit boek bijzonder maakt, is de strijd die Evergreen voert om zichzelf te beschermen. Het wordt al vrij snel duidelijk dat Evergreen het nodige heeft meegemaakt en haar hart maar al te graag wil beschermen tegen pijn. Haar innerlijke strijd maakt het verhaal realistisch en wekt mijn nieuwsgierigheid naar hoe het zal aflopen. Heath daarentegen is zijn charmante zelf; hij is een liefdevolle en zorgzame man die altijd klaarstaat voor de mensen die hem dierbaar zijn.

Ook in dit derde deel leer ik nog steeds nieuwe dingen over Wishing Wood. Het is een betoverende plek, en zoals alle evenementen die rond kerst worden beschreven, zou ik willen dat ik er zelf naartoe kon gaan. Dit deel heeft een feestelijk tintje, vol met festiviteiten en heerlijk eten. Dit verhaal was weer net zo gemakkelijk te volgen als de voorgaande delen en zorgt ervoor dat je meteen in de kerststemming bent. Mijn vriend merkte ook op dat ik het hele boek met een glimlach op mijn gezicht heb gelezen; het was dan ook een heerlijk verhaal om in weg te duiken!

De kerstboom vol wensen is een prachtig verhaal vol liefde en zelfontwikkeling, met een vleugje humor. Het boek brengt je alvast in de kerstsferen, maar je zou er ook op andere momenten van het jaar van kunnen genieten. Een absolute aanrader voor iedereen die van kerstromans houdt!

Meer recensies van Mandy