Een winterse feelgood

Mandy 30 december 2023
Sebastian wordt onverwacht gebeld door zijn oma, die hem vertelt dat ze haar enkel heeft verzwikt. Ondanks zijn afkeer van kerst, besluit hij zijn vakantieplannen opzij te zetten en naar zijn oma toe te gaan. Eenmaal daar ontmoet hij Celia, de grootste kerstfan ooit, en raakt hij steeds meer gecharmeerd van haar vrolijke karakter.

Het verhaal leest soepel en is goed te volgen.Sebastian en Celia worden min of meer gedwongen om samen te werken en hun krachten te bundelen om van de kerst in Snowsly een succes te maken. Beide personages komen goed tot hun recht, en terwijl ik het verhaal lees, zie ik Sebastian langzaam ontdooien. Ik ontdek ook waarom hij zo'n afkeer heeft van kerst. Aan de andere kant heeft Celia ook het nodige meegemaakt en doet ze haar uiterste best om van kerst een magische ervaring te maken, wat voor leuke interacties zorgt tussen deze twee karakters. Bovendien heb ik enorm genoten van Ivy, de oma van Sebastian, die zich maar wat graag met Sebastian en Celia bemoeit.

Hoewel het boek vermakelijk is en prettig leest, voelt het soms wat voorspelbaar aan. De gebeurtenissen worden te gemakkelijk opgelost, waardoor de personages, ondanks de uitdagingen, niet echt hoeven samen te werken om de problemen op te lossen. Dit zorgt ervoor dat het verhaal iets van zijn geloofwaardigheid verliest. Desondanks spat de chemie tussen Sebastian en Celia van de pagina's af, en heb ik enorm genoten van alle andere personages en de gebeurtenissen in Snowsly.

Dit boek een hartverwarmende aanrader voor tijdens de feestdagen. Voor liefhebbers van feelgoodverhalen is het een absolute must-read, waarmee je jezelf onderdompelt in een sfeer van gezelligheid en winterse warmte!

Meer recensies van Mandy